Sommartider!

Vi har fått igenom att det ska vara sommartid i receptionen mellan 15 maj - 15 september. Egentligen har det alltid varit det fram till för två somrar sedan. Då ville vår dåvarande vd att vi skulle ha öppet som vanligt (fast övriga kontoret slutade 16:15). Jag satt i receptionen och rullade tummarna hela sommaren, då det var helt dött. Det hände absolut ingenting. Därför sa vi till om det förra sommaren, och då vi för tillfället inte hade någon vd beslutade managementgruppen att det skulle vara sommartid, men att den skulle börja efter midsommar och sluta den 15 augusti.

Nu ser det dock annorlunda ut, och min nya chef för avdelningen har efter att ha tagit upp frågan med ledningen, kommit fram till att receptionen ska ha samma tider som övrig kontorstid. Helt logiskt och rättvist. Så från och med idag får jag börja gå hem 16:15 utan att skämmas! Det tänker jag dock inte göra idag, för jag har lite saker som jag måste jobba undan, men det är definitivt något att klura på senare i veckan. Och veckorna som följer därefter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0