Jag hatar den där jäkla fotbollen!

Vasalund gick och vann idag. Med rätt antal mål, och de andra lagen spelade med rätt antal mål och gud vet vad. I alla fall. Slutresultatet blev sådant att Vasalund spelar kvalmatch till Superettan 29 oktober. Om jag ska vara mer tydlig: E kommer inte att gå med mig på Håkan då. Han kommer att gå på fotboll istället. Trots att vi har biljetter.

Vi har även biljetter till dagen innan, och det enbart för att det här med fotbollen dök upp. Ingenting har dock varit klart förrän idag. Och nu står jag här med biljetter till båda dagarna, varav jag bara har sällskap till den första. Det är bara ut och försöka ragga upp någon som gillar Håkan, är ledig den dagen och vill stå långt fram och trängas under konserten.

Men fotboll just nu är itne min favoritsport. Speciellt inte som att det är andra gången som E väljer bort mig och Håkan för att gå på match. Och det är tredje gången som han väljer bort mig och Håkan för att det dyker upp andra saker. Märk väl att alla dessa gånger har vi bestämt att vi ska gå på konserterna, och de andra sakerna har dykt upp i efterhand. Så jag tycker att jag har rätt att hata den där jäkla fotbollen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0