Måla mitt liv med färger

Det känns som att allt är svart eller vitt. Antingen är jag av eller på. Eller så velar jag. Aldrig kan den där harmonin infinna sig. Då, när allting är vakert och livet är fullt av olika färger. Jag vet att jag är negativ. Men jag vill lysa upp på riktigt, hela tiden. Inte bara vid sällsynta tillfällen, så som det ser ut idag. Jag har fastnat i en negativ spiral, och jag vet inte hur jag ska ta mig ur den. Det är alldeles för många saker runtomkring mig som inte fungerar, saker som jag inte kan styra över. Saker som gör mig ledsen. Saker som gör mig upprörd. Saker som gör mig arg. Riktigt förbannad. Och besviken.

Var hittar man alla färger? Jag vet ju att de finns där. Jag lyckas fånga dem ibland, men de glider mig ur händerna efter ett tag. Det är som att de inte vill stanna hos mig. Är jag så hemsk? Förtjänar inte jag lite färg i mitt liv?



Kommentarer
Postat av: Molly

Alla har alltid färg i sitt liv :) Det finns inte någon som inte förkänar det !

2008-09-15 @ 21:42:53
URL: http://molllys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0