En födelsedag

Nu är jag hemma efter en lång dag ute på fältet. Åkte hem till päronen efter jobbet och åt pannkakor. Sedan åkte vi vidare till farföräldrarna på födelsedagsfika för min numera åttiofyraåriga farmor. Hon försöker ju trycka i en bullar och kakor till förbannelse, så nu är man lagom mätt. Jag kan numera titulera mig som smidigast i släkten, efter att ha spillt ut ett halvt glas cola över bord, duk och golv. Vilket jag faktiskt får skämmas för.

Jag hade köpt gladioler till farmor. Hon är ju ett litet blomfreak och jag tror att hon tyckte att de var fina. Jag blev lite sugen på sådana själv. Dessvärre har jag inte riktigt någon vas som passar, men jag får väl skaffa mig en sådan...




Här är föremålet för uppvaktningen.




Några av de gladioler som farmor fick av mig.




Hembakat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0