Den vackraste stunden i livet var den när du kom

Självklart missade jag inte dokumentären Solen i ögonen- en film om Lars Winnerbäck, som nyss gick på SVT1. En film om Lasses konsertsommar 2008, vilket i sig är ett litet mirakel då han väldigt sällan medverkar i media. Och jag hade inte solen i mina ögon när jag såg den. Jag hade en liten tår.

Jag var på Zinken i somras, och om jag räknar rätt (vilket jag förmodligen inte gör) var det min fjärde Winnerbäck- spelning. Magiskt, som vanligt. I synnerhet duetten Om du lämnade mig nu med Miss Li. Nu när jag såg den framföras igen kände jag hur mitt hjärta började slå extra fort, och tårarna hotade att tränga fram. Det är något med den där låten som gör att alla känslor skenar åt olika håll. Samma sak händer med Kom änglar och Hjärter Dams sista sång, men då har jag stenkoll på vart känslorna tar vägen. Till det där svidande hålet i hjärtat där Kärleken för evigt kommer att ha sina initialer inristade.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0