På mitt jobb fast ändå inte



Jag tittade förbi Lidl på väg hem från studentmottagningen. Jag insåg att jag aldrig skulle hinna hem till Västertorp innan affärerna i centrum stängde, så då blev det ett snabbstopp på Lidl i Spånga, som för övrigt är vår testbutik (jag arbetar ju som bekant på huvudkontoret). Där testas alla nya idéer, vilket kan vara allt ifrån nya kylboxar till att ta bort kundkorgarna och se hur försäljningen påverkas.

Jag handlar sällan på Lidl, mest för att det inte ligger någon affär strategiskt utplacerad i närheten där jag bor. Den i Fruängen är alldeles för jobbig att ta sig till, då man måste åka buss, och den i Västberga går bort på grund av att den ligger en kvarts promenad från tunnelbanan. Fjantigt nog kändes det som att jag gjorde en insats i kväll. Kanske för att jag nyligen har sammanställt hur många kunder som handlar under den sista timmen i var och en av våra butiker, och om det inte är tillräckligt många kan det eventuellt bli så att vissa butiker får stänga tidigare eller göra sig av med personal. Nu kan ingen säga att jag inte försökt förhindra det i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0