Tabletter



Tandläkarbesök i morse. Fick både penicillin och Citodon utskrivet. Så nu är dagarna i helvetet räknade. Det är en tiodagars kur, men det borde bara ta några dagar innan penicillinet verkar tillräckligt mycket för att ta bort smärtan jag känner. Och så länge jag har ont så hjälper Citadonet rätt bra. Det var en befrielse att peta i sig den första tabletten vid lunchtid i dag.

Men. Jag tog två tabletter vid 21- tiden, och all smärta försvann inte. Vilket är konstigt med tanke på att två tabletter är mycket. Citadon är inget mesigt smärtstillande, det är riktiga grejer. Och nu har jag tagit ytterligare två tabletter, och har fortfarande extremt ont. Smärtan är uthärdlig, men inte en chans att jag kommer att kunna sova. Jag har några långa dagar framför mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0