Sex timmar söderut

Jag och Marielle har äntligen fixat en resa i sommar. Förra året var vi i Grekland, den här gången är det Teneriffa som gäller. Vi fick tag på en resa till bra pris, och boendet är på ett fyrastjärnigt hotell. Perfekt. Flera pooler, 300 meter till stranden och 50 meter till det lokala centrumet. Enligt Vings hemsida.

Ingen av oss har varot på Teneriffa förut, men jag ska nog höra mig för med pojkvännen vad man inte får missa. Hans farmor bor där, och han har varit där sju gånger. Så han borde ju rimligtvis ha rätt bra koll på ön. För även om det är trevligt att bara ligga på stranden eller vid poolen, vill jag upptäcka ön också. Tydligen ska det finnas något kloster där man borde avlägga ett besök.

Det är skönt att vi äntligen har fixat den här resan. Nu vet vi att vi faktiskt kommer iväg, och vi vet exakt vart vi ska. Förhoppningsvis ger bilderna av hotellet en någorlunda rättvis bild av hur det faktiskt ser ut. I sådana fall kan det inte bli annat än bra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0