Enorm besvikelse



Årets största tv- händelse är enligt mig Melodifestivalen. Att säga att jag sett fram emot det är en underdrift, och när det igår var dags för den första deltävlingen var jag laddad till tusen. Poppat gamla schlagerfavoriter under hela dagen, och med popcornskålen i knäet var förväntningarna höga. Och vilken besvikelse.

Jag tycker att programledarna gjorde ett godkänt jobb, även om Christine kändes lite väl hysterisk. Men låtarna. Inte en enda av de åtta låtarna som var med igår höll måttet. Christer Björkman har sagt att de har strävat efter att få med en stor variation av låtar, men att inte ha med en enda schlagerlåt är väl att ta i. Och att inte lyckas få med en enda bra låt, det är bara ett enda stort misslyckande. Jag är vansinnigt besviken. Och tyvärr tror jag att det i någon annan deltävling kommer att vara ett överflöd av bra låtar, där låtar som faktiskt förtjänar en finalplats kommer att stryka på foten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0