Tre tankar just nu



1. Jag tycker att det skulle vara trevligt om det kunde regna lite i natt. Ett riktigt jäkla skyfall. Och det säger jag inte bara för att jag är bitter över att fortfarande ha ett par veckor kvar innan min semester börjar. Jag unnar de osm är lediga nu det fina väder som har varit. Men det är lite väl torrt ute i markena, och det skulle vara trevligt om de kunde vattnas lite, så att det blir mer grönt och fint ute. För det är ingen hit att picknicka i torrt, brunt gräs.

2. Jag är extermt sugen på nybakade kanelbullar, och jag antar att det är lite fult att skylla detta sug på en pojkvän som befinner sig på andra sidan jorden och inte kan försvara sig mot ett sådant påhopp. Men han sådde tanken på det i mig när jag pratade med honom i helgen. Man kan inte bara prata om att äta massa bullar när man kommer hem till Sverige igen, och sedan komma undan med det. Mitt bullsug är hans fel.

3. Fotbolls- VM. Vanligtvis är jag ganska engagerad i fotbolls- mästerskap, men den här gången har jag inte sett en enda match. Jag lyckades omgående klura ut varför- Sverige är inte med. Då tappar jag genast intresset, för hur kul är det egentligen att titta på massa andra länder och inse att vi var alldeles för dåliga i år. Som tur är påverkas inte tv- tablån på Kanal 5 och TV 3 av allt fotbollshalabaloo, så jag kan titta på de serier jag vill utan att bli irriterad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0