Bröllopsfesten

Bröllopsfesten hölls på den vackra gamla Jakobsbergs Gård från 1700- talet. Tvärtemot  vad namnet säger, ligger den i Bredäng. Alldeles perfekt när man skulle ta sig hem på kvällen.

Det bjöds på mycket god mat och underhållning. En kille gick runt i tidsenlig 1700- talskostym och sjöng och spelade gitarr, och han höll i lite olika lekar under middagen som lockade till många skratt och applåder. Enligt en rysk tradition måste brudparet ställa sig på sina stolar och pussas när gästerna plingar i glasen och säger ett ord som jag inte kan stava till (nu hade det varit bra om man hade tagit en ryskakurs, men ordet låter nästan som gurka), och det fick de göra flertalet gånger under middagen.

Festligheterna fortsatte efter kaffe och bröllopstårtan med dans. Och som det dansades. Till och emd Mickes sjuttiofemåriga mamma var uppe och svängde på benen som vilken trettioåring som helst. Det var riktigt mycket krut i henne, och det var härligt att se.

Vet inte vad klockan var när vi satte oss i en taxi, men jag skulle gissa på att hon närmade sig kl 2. Tanken var att vi skulle åka hem till Marielle och David och sjunga lite Singstar, men istället tittade vi på lite olika humorklipp på Youtube innan jag och Marielle somnade i soffan. Killarna satt dock uppe och pratade om ditten och datten medans de drack öl och whiskey. Jag tror att jag och Alex kom därifrån runt 05:20, och efter en liten promenad hem var det skönt att få lägga sig i sängen.



Jakobsbergs Gård.



Trubaduren Mikael.



Vackra kaffekoppar.



Så anlände brudparet till festligheterna.



Micke hälsade alla välkomna.



Den kvinnliga toastmastern, som höll ett mycket fint tal på rim till brudparet.



Brudens far hade rest från Ukraina för att se sin dotter gifta sig.



Jag och Alex fick sitta bredvid varandra. Det var bra, då kunde jag hålla koll på honom...



Det var mycket pussande uppe på stolarna.



Jag drack vitt vin till maten. Det var smarrigt.



Jag sprang runt lite och fotade vid de andra borden.



Det framfördes en improvisationssketch om hur en vanlig lördagmorgon i Micke och Jelenas liv kan se ut.



I väntan på att skära tårtan.



Björn redo med tårtspaden.



David hade svårt att vara seriös på bild.



Marielle var jättefin i sin puderrosa klänning.



Brudparet svängde loss på dansgolvet.



Marielle och David på dansgolvet.



Med min älskling.



Självklart måste man se till att själv hamna på bild med brudparet.



Jag dansade lsos så gott det gick med mina klackar.



Mickes mamma var störthäftig. Hon släppte verkligen loss, och här dansar hon med Jelenas son.



Jag hoppas, och tror, att brudparet var nöjda med dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0