Smells like...



Något som jag tycker är vansinnigt otrevligt, och som hände mig i dag, är när man sitter på tunnelbanan och det sätter sig en person bredvid som uppenbarligen röker som värsta industriskorstenen. När man inte ens behöver fråga om den här människan röker inomhus, för man vet redan svaret. Röken sitter som ingrodd smuts i kläderna på honom eller henne, och man måste flytta sig så långt bort man kan på sitt säte utan att trilla av det, så att man inte riskerar att nudda de där äckliga kläderna. För gör man det riskerar ens egna kläder att suga åt sig av allt det vidriga. Allra värst är det när man inte har ätit någon frukost, och den tunga röklukten lägger sig så tungt runtomkring en, att illamåendet blossar upp och uppkastningen känns lite väl nära för att det ska vara helt bekvämt. Och allt man kan tänka på är "Snälla, kan inte den där människan gå av nästa station. Snälla, snälla, jag gör vad som helst".

Det hände mig i dag, och som ni märker var jag inte helt glad över det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0