Besvikelsen river



Jag tyckte att den här dagen var rätt bra, eller åtminstone betydligt bättre än de senaste tråkdagarna. Solen skiner, det är torsdag- snart helg. Men. Så ringde frisören och meddelade att min klipptid i morgon måste bokas om för hon som skulle ta hand om mig är sjuk. Inte att höra för någon som har väntat två månader på att det ska bli den 15 april. Och de har så jäkla fullt i kalendern att nästa lediga tid som inte är mitt på dagen, är den 25 maj. Det är dessutom en onsdag kl 16, så jag måste gå rejält tidigare från jobbet. Men jag har inget val. Jag är fast.

För två månader sedan köpte jag ett erbjudande på Groupon, klippa och slinga håret på den här salongen för 550 kronor istället för 1850 kronor som det vanligtvis kostar. Galet bra erbjudande, bortsett från att jag fick vänta två månader på att få en tid som passade. Men jag kan å andra sidan förstå det med tanke på att det var 400 personer som köpte samma deal. Klart det blir svårt att få tid. Nackdelen är nu att jag inte bara kan avboka och gå till någon annan frisör, för jag har ju redan köpt och betalat för min behandling.

Så jag får snällt acceptera att gå en och en halv timme tidigare från jobbet istället för en halvtimme, och att detta inte blir förrän om mer än en månad. Tråkigt är bara att jag inte klippt mitt hår på sju månader, vilket är i absolut mesta laget. Så läget känns rätt akut. Usch, jag är så sjukt jäkla besviken. Nu handlar den här dagen bara om depp igen. Kul. Tack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0