The Roommate

Eftersom jag bara var hemma igår kväll passade jag på att se filmen The Roommate. Minka Kelly, som spelar huvudrollen har jag inte sett så mycket av tidigare, men jag gillar ju Leighton Meester så det kändes som att det kunde vara en film för mig.

Den handlar om Sara som ska börja på college. Hon och hennes rumskamrat Rebecca kommer väldigt bra överens till en början, men när Sarah umgås med andra vänner visar Rebecca upp en sida som är allt annat än trevlig. Hon gör allt för att få ha Sarah för sig själv och snart går allting överstyr.

Även om den inte var någon Oscarsvinnare, så tycker jag ändå att den är värd att se. Fast i mitt tycke hade den gärna fått vara lite läskigare, men det kanske beror på att jag såg den när det fortfarande var ljust utomhus?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0