Att älska som en porrstjärna



Jag är en sucker för biografier och självbiografier om kända människor. Det fascinerar mig att få ta del av deras livsöden och med- och motgångar som de har varit med om. Oftast har jag ju en ganska bestämd uppfattning om en person, och när jag har läst boken om hur deras liv faktiskt har varit så ändras det där och jag ser personen i ett helt annat ljus.

För ett tag sedan läste jag boken om Jenna Jameson, som hon har skrivit tillsammans med Neil Strauss. Det var intressant att få följa hur hon tänkte och resonerade kring sitt val att kämpa för att bli världens mest kända porrstjärna, och hur hennes liv såg ut när hon var på väg mot toppen. Det var långt ifrån rosa fluff och rosor, och jag insåg att jag inte hade haft en aning om vad den tjejen har varit med om. Det var i och för sig inte helt chockerande att hon i sin ungdom bivit utsatt för flertalet hemska övergrepp, men det var ändå lite inspirerande att se att hon trots det var så stark att hon inte lät någonting stå i vägen för hennes drömmar. Även om jag kanske tycker att hon hade kunnat använda den där kämpaglöden och viljan till något annat yrke än just porrstjärna.

Jag rekommenderar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0