Snön ligger vit på taken, endast Helena är vaken



Så känns det i alla fall när man går till jobbet på morgonen. Usch och fy vad jobbigt det var att gå upp i dag. Hade svårt att somna igår, och när jag väl lyckades drömde jag mardrömmar om att komprimatorerna i typ alla våra butiker i Dalarna klappade ihop och jag var tvungen att åka in och jobba på helgen. Vi får hoppas att det inte var en sanndröm.

Jag är så avundsjuk på Alex som fick ligga kvar och sova ett tag till i morse. Det känns som att jag har juleskum i hela huvudet, och ingenting kan få mig på bättre humör. Inte blir det bättre av vetskapen att jag inte kommer att kunna gå och lägga mig tidigt i dag heller.

Och så det där med snön. Jag ska lista för- och nackdelar och sedan komma fram till vad jag tycker.


FÖRdelar:

Snö är vackert. Det gnistrar så fint.
Det blir lite ljusare ute.
Julstämningen infinner sig lite lättare.

NACKdelar:

För att snön ska kunna ligga kvar krävs kyla. Alldeles för kallt för att vara behagligt.
Är det inte tillräckligt kallt blir det regn och slask. Som nu.
Regn och slask gör att det läcker in i trasiga skor. Som nu.
Kollektivtrafiken brakar samman om det är för kallt.


Just nu regnar den lilla snön som kommit bort. Tack men nej tack, då klarar jag mig utan eländet. Kom tillbaka veckan innan jul, men innan dess är det inte nödvändigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0