Garderobsrensning

Sedan Melodifestivalen slutade har jag ägnat min tid åt att rensa lite i garderoben. Om Alex ska kunna flytta in med sina saker behöver jag ta till drastiska åtgärder för att de ska få plats. Det är inte helt enkelt när man bor i en etta med begränsade förvaringsmöjligheter. Dock finns det många plagg i garderoben som i stort sett aldrig får se solens ljus, och de kan man lika gärna plocka bort (och flytta ner i källaren, för jag har ju så svårt att skilja mig från mina gamla paltor).

Jag måste säga att resultatet var helt ok. Fick loss en korg i trådbacken som står i garderoben, och en halv låda i byrån. Lite plats finns även så att han kan hänga skjortor på galgar, men det är väl egentligen där som jag måste lägga lite energi på att hitta en bättre lösning (jag har alldeles för många klänningar som hänger där). Vilket innebär att jag måste börja göra än större uppoffringar. Men jag har en plan som börjar ta form i huvudet. Återkommer om det blir bra.



Bland annat sa jag hej då till åtta bh:ar, och jag vill minnas att jag under den senaste rensningen gjorde mig av med typ tio- femton stycken. Jag förstår inte var de kommer ifrån.



Sju par tights fick gå i sopen. Alla var de trasiga, så jag förstår inte vad de gjorde i min byrålåda. För vilken normal människa sparar s j u par trasiga tights? Hur tänkte jag där?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0