Limitless



I helgen som var såg jag och Alex Limitless. Jag hade bara hört gott om den, och var riktigt taggad på att se den. Den handlar om Eddie, som trots att han har ett kontrakt på att skriva en bok och få den publicerad, inte lyckas få ner ett enda ord på papper. Av en slump träffar han på en gammal vän, som bjuder honom på en ny drog som få människor känner till. Det drogen gör är att den hjälper hjärnan att använda sin fulla kapacitet, vilket ger användaren förmågor som nästan kan beskrivas som övernaturliga. Men allt är inte frid och fröjd, mord begås och Eddie upptäcker snart att han blir förföljd av människor som inte vill honom väl.

Mina förväntningar var som sagt höga, och visst blev de infriade. Det är en sjukt spännande film, som håller ett högt tempo hela tiden. Klart sevärd även på bio, även om jag tycker att den tappade lite under de sista minuterna. Det var som att de lagt allt krut och energi på att bygga en trovärdig story som inte sviktade, och glömde bort att även slutet måste vara tilltalande. Men den missen lyckades åtminstone inte dra ner helhetsbetyget, och jag är vansinnigt nöjd över att vi såg just Limitless.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0