Det är måndag morgon



Guten Morgen! Så här mörkt är det inte på mitt kontor (tack och lov är det ju alldeles ljust på morgnarna nu till skillnad från i vintras), bilden är från Norra Brunn i lördags. Men det känns lite mörkt inombords. Helgen gick alldeles för fort, och jag vill så gärna vara ledig lite mer. Jag vet att veckorna kommer att rulla på i ett högt tempo, men det känns som en evighet tills jag och Alex ska åka till Barcelona. Och ändå är det bara en månad. Tiden kan inte gå fort nog.

Jag undrar även vart den svenska värmen tog vägen. När jag gick hemifrån vid kl 7 i morse visade termometern att det var 2,6 grader utomhus. När man blåste ut virvlade det upp vit rök framför ansiktet. Det är fan inte ok i maj. Inte när det för en vecka sedan var så varmt att man utan problem kunde gå barbent och utan jacka eller kofta. Nu får man ju nästan plocka fram långkalsonger och vinterjacka igen. Inte roligt någonstans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0