Glaskras igen



Vi har satt upp nya regler hemma när det kommer till diskningen. Vaser, fina glas och liknande får inte Alex diska. För några dagar sedan hade han sönder en tallrik (en billig från Ikea, så det var inte så farligt). Igår hade han sönder en vas. Också den från Ikea, men det sved lite mer än tallriken. Jag hoppas att de där vaserna fortfarande säljs, för den var riktigt bra. Tidigare har han även haft sönder ett champagneglas av finare modell som jag fått i studentpresent av min morbror och hans fru.

Jag litar inte riktigt på Alex längre när det kommer till disken. Det glädjer mig att han diskar, med tanke på att det är en av de hushållssysslor som han avskyr mest, men de omtåliga sakerna får han överlåta till mig i fortsättningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0