Gräsänka

Jag är gräsänka fyra dagar framåt. Kl 06:30 i morse (galet tidigt) hämtades Alex upp för att åka på fiskeresa med Marielles David och hans kompisar. De ska hela vägen till Åland, där de hyr en liten stuga. Jag tycker att det är extra roligt att det är just en fiskeresa med tanke på att min pojkvän inte direkt är någon stor friluftsmänniska. Han är ett asfaltsbarn som sällan kommer ut i skog och mark, och när han väl gör det så måste alla moderniteter ändå finnas nära till hands. Men jag tror att han kommer få roligt på den där resan. Han måste få roligt, nu när han har köpt fiskesaker för nästan 2500 kronor.

Han köpte en del olika drag, som förhoppningsvis får det att nappa för honom. Mest hoppas jag på draget han köpte och hade mig i åtanke. En glittrig liten fisk i starka färger. Eller som han själv sa, en schlagerfisk.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0