I've been working out



I dag gick jag och tränade efter jobbet. Det var på tiden, och faktiskt riktigt skönt. Körde som vanligt bara löpbandet, men det räcker gott och väl. Testade en övning som jag inte provat på tidigare, och jisses vad den tog. Mycket bra om man vill träna rumpan!
 
Powerwalka fem minuter i det tempo du känner för. Sedan höjer du lutningen på bandet med en procent varje minut. Efter tjugo minuter har du nått femton graders lutning, och när den sista minuten är avklarad sänker du ner bandet igen och börjar om från början.

Jag har även ett announcement to make.

*trumvirvel*

Jag har sagt upp mitt gymkort. Alex har tjatat om det länge. Han tycker att det är onödigt att jag betalar 450 kronor i månaden för något osm jag i stort sett inte använder (och det gick ett halvår då jag inte använde det alls). Jag håller ju med honom om det, men samtidigt vill jag kunna gå och träna när jag känner för det.

Men nu ruttnade jag. En av anledningarna till att jag valde att börja träna på World Class är att när det första årets bindningstid gått ut fortsätter abonnemanget månadsvis, med en uppsägningstid på två månader. Perfekt då jag inte vill tvingas binda upp mig på ytterligare ett helt år. Sedan jag började träna igen efter sommaren har de dock tjatat på mig att priset för de som har löpande avtal har gått upp med hundra kronor, och de har försökt binda upp mig på ett helt år för att få behålla det billigare priset. Jag har sagt som det är, att jag letar lägenhet och inte vet om jag kommer vara kvar i Västertorp ett helt år till och att jag därför inte kan binda upp mig.

Och i dag meddelade receptionisten att jag måste bestämma mig för hur jag ska göra- antingen fortsätta löpande månadsvis för hundra kronor mer i månaden eller behålla samma pris men binda upp mig på ett år. Att binda upp sig är som sagt inget alternativ, och betala 550 kronor för något som jag inte nyttjar så mycket som jag borde vägrar jag. Redan 450 kronor i månaden är min smärtgräns. Så jag sa tack men nej tack, och sa upp kortet.

Men vad händer nu? Jag har ju kommit in i träningen igen, och känner att jag är mer peppad än någonsin inför beach 2012. Ska kika runt lite och se vad det finns för träningsmöjligheter i Hägersten. Simhallen i Västertorp vet jag har träningsmöjligheter, och där kan man binda upp sig på bara ett halvår, om jag inte minns fel. Kanske kan vara ett alternativ. Men till sista februari kommer jag vara kvar på World Class i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0