Alltid en pensionär i andra änden



Det finns en sak som jag har gått och funderat över länge. I flera år, faktiskt, och jag har fortfarande inte kommit fram till ett svar som tillfredsställer mig.

Hur kan det komma sig att varje gång man råkar ringa fel är det någon som svarar på andra sidan luren? Oftast en pensionär.

För ibland är det ju så, att man råkar slå fel nummer när man ska ringa. Mig händer det när jag ringer från jobbets fasta telefon, där numrena inte är förprogrammerade. Man missar på en siffra eller glömmer slå en nolla innan för att komma ut på linjen, och vips hamnar man hos någon i Stockholm istället för i Norrköping eller Halmstad eller var man nu ville hamna i landet, bara för att man missade riktnumret.
Och när detta händer hamnar jag alltid hos en pensionär. Varför inte i något hushåll där det bor yngre människor som är på arbetet under dagtid? För det händer fasiken aldrig att jag inser att jag ringer fel och har sådan tur att ingen lyfter på luren. Alltid dessa pensionärer. Varför?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0