Ringer



Jag efterlyste ju för några dagar sedan tips på nya serier att följa. Inte ett enda tips fick jag in (bra jobbat, hörrni!) så därför ska jag nu tipsa er om en serie. Tänk att man ska få göra allting själv.

Serien heter Ringer, och handlar om tvillingsystrarna Bridget och Siobhan, som inte har haft någon kontakt med varandra på flera år. Bridget är en före detta narkoman, som har blivit polisens nyckelvittne i en mordrättegång. Det finns ett pris på hennes huvud, och hon känner att situationen blir henne övermäktig. Hennes syster Siobhan har tagit ett första steg til latt återuppta kontakten, och Bridget flyr därför över landet till New York, där hennes syster nu bor.
Siobhan är gift, och lever ett till synes perfekt liv i rikedom och överflöd. Hon har däremot inte talat om för någon att hon har en tvillingsyster. Under en båttur somnar Bridget, och när hon vaknar upp är Siobhan borta. Bridget är övertygad om att hennes syster har tagit livet av sig, och ser det som sin chans att fly från sitt tidigare liv. Hon börjar låtsas att hon är Siobhan, och hon lurar alla. Men allt är inte vad det verkar vara, det är det aldrig, och att leva sin systers liv är inte så enkelt som Bridget önskat.

Sarah Michelle Gellar spelar både Bridget och Siobhan, och det glädjer mig att hon är tillbaka i teverutan. Jag har alltid gillat henne. Gillar man spänning och mysterier kan det vara värt att ge den här serien en chans. Det finns flera trådar att nysta i, och sakta men säkert får man mer klarhet i vad det är som försiggår. Tror jag i alla fall, ledtrådarna kanske leder mig åt fel håll. Det har trots allt bara visats fyra avsnitt än så länge.


Kommentarer
Postat av: Frida Pygmeisk - makeup

sv: Tack så mycket! kram

2011-10-06 @ 23:52:42
URL: http://pygmeisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0