Så var min söndag

Så var det dags att acceptera att även den här söndagen är slut. Alex ligger redan och snarkar i sängen, och jag borde väl göra honom sällskap ganska så snart. Men först tänkte jag dela med mig av min dag.



Vi lunchade på Vapiano, där jag åt pasta med tomat- och mozzarellasås.



På jakt efter kaffe letade vi oss allt djupare in i Gamla Stans gränder.



Vid slottet var det ett riktigt hallaballoo med musikunderhållning. Det är många år sedan jag var på vaktavlösningen där, men det här måste ha varit något mer än bara det? Det spelades både Gabriellas sång och Abba, vilket inte känns som något man gör varje vaktavlösning. Men jag har kanske fel?



Duktiga var de i alla fall, och väldigt underhållande att titta på. De gick runt i olika formationer samtidigt som de spelade, och det hela kändes väldigt mycket skolband-i-en-amerikansk-high-school-film.



Sedan blev det shopping. Först i Gallerian, där denna butiken fanns. Nu minns jag ju inte vad den heter, men konceptet är i alla fall rätt kul. Den är som en villa vid stranden, man går in i huset och där inne är det mörkt. Kläderna är upplysta med spottar, och det fläktar som om du hade ett fönster öppet. På väggen finns en projektion av havet, för att du ska få känslan av att det är där du befinner dig. Kul idé, och jag är inte förvånad över att butiken var packad med folk, men synd att alla kläder var fula som stryk.

Vi fortsatte sedan till Åhléns innan vi åkte hem till Alex föräldrar en snabbis. Efter det blev det till att ränna runt i alla matbutiker som finns i Liljeholmsgallerian för att inhandla allt vi behövde i matväg. Och sedan vi kom hem har tiden försvunnit väldigt fort. Nu blir det som sagt sängen, och det ska bli så otroligt skönt att få sova lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0