The Dark Knight Rises

 
Efter att ha plöjt igenom de två senaste filmerna i Batman- serien gick jag och Alex igår på bio och såg The Dark Knight Rises. Trots att jag, som sagt, inte är något superhjälte- fan och i synnerhet inte något Batman- fan, var mina förväntningar på filmen skyhöga. Det blir väl så när man läser recensioner och hör vänner prata exalterat.
 
Och det är bara att gratulera filmskaparna till en fantastiskt bra film. Jag satt som på nålar hela filmen (bortsett från lite någonstans i mitten då jag kollade mobilen några gånger, men å andra sidan var det en väldigt lång film), den var galet spännande!
 
Jag var ltie oroad över att Anne Hathaway skulle porträttera Catwoman, men hon var klockren i den rollen. Att de aldrig satte epitetet Catwoman på henne, och att hon inte hade något av det Michelle Pfeifferskt kattlika över sig hjälpte förmodligen till.
 
Att fokus snarare låg på Bruce Wayne än Batman gjorde nog också sitt. Det blev en betydligt mer intressant resa då man nu fick följa Bruce i problem som inte var direktlänkade till Batman på samma sätt som tidigare. Jag tycker fortfarande att det är lite töntigt att han förvränger rösten när han uppträder som sitt alter ego, men det var lättare att köpa det den här gången eftersom det hände så sällan.
 
Detta är helt klart en film som ska ses på bio, så om ni inte redan har gjort det tycker jag att ni ska pallra er iväg till närmsta biograf så snart som möjligt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0