Tio års väntan är över

 
I tio år har jag gått runt och varit missnöjd. Det där förbaskade passfotot som jag tog när jag var arton har jagat mig i mina mardrömmar, och jag har skämts ända in i märgen varje gång jag har behövt visa det för någon. Detsamma gällde för mitt leg, men där fick jag chansen att styra upp eländet när jag fixade ett nytt för några år sedan.
 
Och nu äntligen har jag varit hos polisen och kirrat ett nytt pass! Det var massa nyheter jämfört när jag senast gick igenom den proceduren, och det kändes vansinnigt high tech att de skulle ha fingeravtryck och grejer. Bilden fick jag lov att ta om en gång, och jag kan väl i ärlighetens namn säga att jag har sett betydligt bättre bilder på mig själv.
 
MEN bilden är betydligt bättre än vad den förra var. Bara att pusta ut.
 
Tråkigt bara att det under natten växt fram en fet jävla finne mitt på hakan.
 
Fan.
 
Bara att vänta fem år på nästa chans.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0