Helvetesmorgon



Försov mig.
Upptäcker att det är strömavbrott och kolsvart överallt.
Ser knappt vad jag klär på mig för något, och kan inte fixa mig överhuvudtaget.
Inser att jag får se ut som hej-kom-och-hjälp-mig i dag.
Stressar till tunnelbanan, även fast jag förstår att inga tåg går.
Frågar tjejen i spärren och får bekräftat att tågen står stilal och man får ta ersättningsbuss.
Inser att jag i stressen har glömt väskan hemma. Får gå tillbaka och hämta den.
Hämtar väskan och går sedan till ersättningsbussen.
Väntar på bussen.
Bussen kommer. Den är full och jag kommer inte på den. Den åker iväg.
Det kommer en buss mot andra hållet, och efter en snabb överläggning bestämmer jag mig för att hoppa på den.
Precis när bussen har börjat åka kommer ännu en buss åt rätt håll. Den är tom och jag hade kommit på den om jag bara väntat.
Busschauffören kan inte vägen till Fruängen och kör fel. Hon får backa och vända i ett villaområde.
Efter att ha kört till Fruängen kommer vi tillbaka till Västertorp. Då meddelar busschauffören att tunnelbanan nu går som vanligt.
Jag hoppar av bussen och skyndar upp på tunnelbaneperrongen, där jag får vänta ett par minuter innan mitt tåg kommer och jag äntligen kan åka till jobbet på riktigt.

Man skulle kunna säga att det tog mig 50 minuter att ta mig från lägenheten till Västertorps tunnelbana. Det brukar ta ungefär 6 minuter i vanliga fall. Grattis till mig. Jävla skitdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0