Jerringpriset hamnade rätt till slut



Årets Jerringpris var verkligen någonting utöver det vanliga för oss som gillar ridsport. Rolf- Göran Bengtsson plockade hem Sveriges första EM- guld i hoppning någonsin, och i mina ögon var han självskriven för att få alla pris som man kan få. Men svenska folket verkar inte riktigt förstå vilken jäkla bragd det är att vinna något (eller ta medalj överhuvudtaget) inom ridsporten.

Men nu. Nu jäklar. Med 44,6 procent av rösterna (mest överlägset någonsin) vann Rolf- Göran Jerringpriset, folkets pris. Egentligen borde jag väl inte vara förvånad med tanke på hur många hästmänniskor det finns i det här landet som mer än gärna röstar fram sina idoler. Ändå satt jag där, livrädd för att priset skulle gå till ännu en skidkille. Men det blev Rolf- Göran. Och jag är så jäkla glad! Ingen förtjänar det här priset mer än han! Det är helt fantastiskt!

Stort, stort grattis Roffe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0