Söndagskväll i stallet



Trots att vi har flyttat den här helgen har jag hunnit med två vändor till stallet. I kväll red jag igen en lektion som jag missar när vi åker till New York i maj. Fick till min förvåning Ossi, som jag aldrig har ridit tidigare. Brukar ju annars få hästar som jag har ridit rätt mycket när det är igenridning, så det var kul att få stifta bekantskap med någon annan den här gången. Och vilken häst! Vansinnigt snäll och trevlig i boxen, och som en dröm att rida. Under igenridningspassen får man rida sjävständigt, och jag valde att fokusera på övergångar. Skritt till trav till skritt. Trav till halt. Trav till galopp till trav. Ossi var väldigt lyhörd och vi fick till några riktigt bra galoppfattningar. Snacka om självförtroendeboost!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0