Colfax



Nu är lilla Colfax på besök igen. Hon stannar till på lördag, så vi har några dagar tillsammans. Ska bli intressant att se om det blir annorlunda jämfört med när jag har passat henne förut. Då bodde vi ju fortfarande i min etta, och det gick inte att gömma sig när hon skrek efter klappar och gos hela tiden.

Det började dock inte så bra, då hon anlände precis när mina grannar mitt emot kom ut genom dörren. De fick för sex veckor sedan fyra små kattungar, som jag såg för första gången i dag, och dessa små sötnosar tittade ut genom dörren och började nyfiket undersöka trapphuset. När så den minsta och fegaste av kattungarna klev över vår tröskel för att se sig om i vår hall ilsknade Colfax till och fräste mot den lilla stackaren som blev så rädd att den sprang tillbaka hem till sig.

Åh, jag är helt kär i de små kattungarna. Så otroligt söta. Är det ofint att bjuda in sig själv till grannarna (som man bara träffat typ tre gånger) bara för att kunna gosa med dem? Kattungarna, alltså.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0