Allt eller inget

 
Igår läste jag ut Rickard Engfors självbiografi Allt eller inget.
 
Det är en självutlämnande bok om mannen som kvällstidningarna en gång i tiden utsåg till Sveriges snyggaste kvinna. Rickard Engfors guidar läsaren snyggt genom sina år som blomstrande dragshowartist, vidare till rollen som kreatör och stylist för de stjärnor som han själv en gång imiterade, genom tvära svängar och kast fram till nuet. Däremellan hinner vi med diverse missbruk, panikångestattacker och kollapser.
 
Rickard Engfors sparar inte på krutet. Han berättar öppet om hur hans liv har sett ut, hur det har pendlat mellan himmel och helvete, och hur han balanserat på en skör tråd däremellan.
Det är en inspirerande bok, och jag fascineras över denna man som jag visste så lite om tidigare. Vill han något går han in för det helhjärtat och ser till att det blir så. Kanske är det just därför som han lyckats skriva en bok som både fängslar och berör. Jag gillar den skarpt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0