Taken 2

 
I fredags såg jag Taken 2 på bio, och tänkte att det kan vara på sin plats att komma med ett litet utlåtande också.
 
I första filmen blir Liam Neesons rollfigurs dotter kidnappad. I den här filmen är det han själv och hans ex- fru som råkar ut för kidnappare i Istanbul.
 
Eftersom jag tyckte om förra filmen hade jag lite förhoppningar även på denna. Vilket jag egentligen vet att man aldrig ska ha, för uppföljare är sällan lika bra som den första filmen i en serie. I synnerhet inte om det rör sig om en actionrulle.
I det här fallet gjorde det dock inget att jag hade förväntningar. Det var en underhållande film, med fart och fläkt mest hela tiden. Allting är kanske inte helt realistiskt och bör tas med en nypa salt, men sådant orkar jag inte bry mig om när de ändå lyckas underhålla. Jag tyckte att en del skådespelarinsatser definitivt utvecklats åt det bättre hållet sedan förra filmen, vilket alltid är positivt. Och även om utgången var förutsägbar, var det ändå spännande hela tiden.
 
Kort och kort: Jag gillar't!
 
Betyg: 3,5 av 5.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0