Byte av dag

 
Så var jag hemma igen efter ännu ett danspass på Mälarsalen.
 
"Vaddå", säger ni nu. "Är det måndag i dag? Har jag helt tappat begrepp om tid och rum eller har jag kanske till och med teleporterats till ett parallellt universum där inga veckodagar är som de ska vara?".
 
Ja, så skulle det naturligtvis kunna vara. Men det är det inte! Nä, Helene hade möte på jobbet igår kväll och därför skippade vi gårdagens lektion och hoppade in i dagens grupp istället. Och det fanns ju både bra och dåliga saker med det.
 
Bra:
  • Killarna var överlag bättre i denna grupp. De hade bättre taktkänsla och lite mer koll på hur de ska föra kvinnan (och att det är de som ska föra också...).
Dåligt:
  • Det var stort överskott av kvinnor, så man fick dansa ensam lite väl ofta. Och det har jag fan inte betalat för. Dansa ensam kan jag göra hemma på vardagsrumsgolvet.
Men oavsett bra och dåliga saker- i dag fick jag högersnurren att sitta. Sen lär jag väl ha tappat allt sånt till nästa vecka, men det skiter jag i. I dag fick jag glänsa.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0