Min lördag

 
Alex har massa vänner över. De spelar Magic, och jag gissar på att det är någon sorts uppladdning inför nästa lördag. Då ska det tydligen hållas någon slags turnering här i kvarteret Muffen, och det har köpts två lådor kort som ska fördelas ut. Jätte. Kul.
 
Saker som jag har gjort denna eftermiddag medans killarna har spelat Magic:
 
  • Bloggat.
  • Surfat runt och läst andras bloggar.
  • Kollat Aftonbladet.
  • Fotat David. Han behövde någon snygg bild till någonting.
  • Youtube:at. Duck Tales, Darkwing Duck, Räddningspatrullen, Bumbibjörnarna, My Little Pony, Helen Sjöholm, Peter Jöback, Agnes, Eric Saade & Tone Damli, Susan Boyle.
  • Kollat Aftonbladet igen.
  • Spelat Song Pop på mobilen. Fick 5 in a row på Eurovision. Legendary!
  • Hängt med killarna till Falken och käkat. Pizza. Har lagom dåligt samvete nu.
 
Och nu då? Jag vill ju dansa.
 
 

Kommentarer
Postat av: Archery OS

Magic är ju skittråkigt.

Du glömde att söka på "Luftens Hjältar", tillhör ju också Disneyklassikerna. Jag är i den åldern (86:a) att jag är uppväxt med bra barnprogram (min åsikt, inte faktabaserad). Jag har kvar en massa VHS-band med program från förr som jag håller på och går igenom. Vissa serier fungerar fortfarande även om man är vuxen medan vissa inte gör det. Dom slänger jag. Vissa serier är för löjliga, med alltför fjantig humor. Ett barnprogram behöver ju inte vara superlöjligt bara för att det är riktat till barn. Nä, det ska finnas en tanke bakom. Det finns ju förutom dom här Disneyklassikerna en hel del annat som fortfarande är bra, t.ex. James Bond Jr. och Vilda Djurens Flykt. Tack och lov så visar ju Disney Channel faktiskt Räddningspatrullen, Duck Tales och Bumbibjörnarna. Då behöver ju inte dagens barn bara se skräp som Fairly Odd Parents och sånt där trams.

2012-09-29 @ 21:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0