Invigning av Tele 2 Arena

Igår invigdes Tele 2 Arena. Eller Nya Söderstadion, som den helst kallas av Bajen- anhängarna. Jag gillar det inofficiella namnet bättre, är inte så förtjust i att alla arenor numera ska ha namn där sponsorföretaget ingår. Men oavsett vad arenan heter, så invigdes den igår. Trots att jag redan varit där på konsert, och flera fotbollsmatcher har spelats på gräsplanen. Men. Arenan med det officiella namnet Tele 2 Arena hade sin officiella invigning igår.
 
 
Robyn, Lars Winnerbäck och Kent spelade. I den ordningen. Tyvärr hade samtliga akter alldeles för kort tid på sig att bygga upp någonting riktigt stort- det tog slut när det precis kommit igång. Men Kent. Det var som att de inte gjort annat än att repa ihop sig, trots att de varit lediga ett tag nu. Det var riktigt bra. Men, som sagt, alldeles för kort. Och alldeles för många nya låtar. Jag hade gärna sett dem spela lite mer gammalt material. Antar att jag får dra igång dem på Spotify om jag vill höra sånt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0