Melodifestivalen deltävling 1

Så var Melodifestivalen 2013 igång!
 
Som jag har väntat och längtat! Dessvärre grusades det ju lite då kvällens bidrag var rätt kassa.
 
Hade hoppats så mycket på David Lindgren, men hans låt var sämre än den han tävlade med förra året. Men han var ändå värd att gå vidare direkt till final. Även Yohio tycker jag var en värdig finalist, även om låten inte var någon superhit. Cookies N Beans hade en helt ok låt, även om den kändes lite blek och Eric Gadds låt kommer jag inte ens ihåg. Men att de skickades till Andra Chansen kan jag väl ta.
 
Tycker för övrigt att Anna Järvinens låt var kanon, den passade bara inte i Melodifestivalen.
 
 
Så, en liten lista på det som var bäst:
 
 
Öppningsnumret! Så himla bra!
 
Mellanakten med Kristian Luuk och Lena Ph!
 
 
Att min gamla klasskamrat Cheicki dansade bakom Mary N´diaye (han längst upp till höger). Det är förmodligen det närmsta jag kommer att komma Melodifestivalen.
 
Att Martin Elisson från Hästpojken (och Bad Cash Quartet) varit med och skrivit Anna Järvinens låt och att han var i arenan.
 
 
Och ja. Det är väl lika bra att erkänna att jag började gråta när de visade Loreens Eurovision- vinst i början av programmet. Det känns fortfarande helt overkligt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0