Tisdagsmys med vänner

 
Vi har tillbringat nästan hela dagen hemma hos Marielle och David och deras lilla Ella. Den ursprungliga planen var att vi skulle ligga på stranden nere vid Edsviken, men det kändes inte så aktuellt när regnet öste ner och åskan mullrade. Så vi stannade inne istället och spelade Game of Thrones- brädspelet som Alex tagit med sig.
 
 
Det tog vansinnigt lång tid att förstå sig på hur spelet funkade och alla regler. Och eftersom jag inte är någon van strategispelsspelare blev det väldigt jobbigt när jag var tvungen att tänka taktiskt, och mitt velande var inte jättepopulärt. Men när vi började få bättre koll på vad det var som gällde blev det mycket roligare, och jag kan tänka mig att det är ett sånt spel som är skitkul bara man förstår exakt alla regler. När jag gör det kommer jag bli en farlig motståndare!
 
 
Sedan gick vi och köpte thaimat. Det förstår jag mig mer på. Alldeles FÖR bra, skulle jag vilja påstå.
 
 
Och så blev det självklart lite lek och gos med Rolf och Gösta. Leka med mina skosnören var en populär sysselsättning för lillebror Rolf.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0