Gone Girl

 
Vi var på bio i helgen och såg Gone Girl.
 
Nicks fru Amy försvinner och det dröjer inte länge förrän misstankar kring hennes försvinnande börjar riktas mot honom. Han hävdar att han är oskyldig, men bevisen pekar åt ett annat håll.
 
Jisses, vilken spännande film! Som tittare svävar man i ovisshet om Amy är död eller om Nick ligger bakom hennes försvinnande och det är svårt att känna några stora sympatier för honom då han inte reagerar som han "borde" med tanke på vilken situation han befinner sig i. Nu lyckades jag i ett relativt tidigt skede lista ut hur allting låg till, vilket säkerligen beror på den enorma mängd deckarlitteratur jag tuggar i mig, men det gjorde inget. För den här filmen bjuder på flera olika vändningar som är svåra att förutse.
 
När jag satte mig i biosalongen hade jag höga förhoppningar på Gone Girl, och jag blev positivt överraskad över att filmen var ännu bättre än vad jag hade hoppats på. Riktigt bra!
 
Jag har inte läst boken som filmen baseras på, men känner att jag måste läsa den omgående.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0