Listan om Fem saker

Vad gjorde du för tio år sedan?

Då var jag, ganska nyligen, sjutton år fyllda. Vilken liten plutt (fast det tyckte man förstås inte då)! Gick andra året på gymnasiet, och tyckte att det var ganska så najs att plugga även om jag samtidigt var rätt trött på det. Året innan var lite tråkigt med många förändringar som gjorde mig lite ledsen, men nu började saker och ting bli riktigt roliga och jag hängde mest med Helene och Therese.

Vad gjorde du för ett år sedan?



Livet skiljer sig inte så mycket nu från hur det såg ut för ett år sedan. Jag var lite duktigare på att gå och träna, men annars hade jag ju Alex, samma jobb och samma lägenhet. Det kändes kanske fortfarande lite nytt, förhållandet med Alex, även om vi då varit tillsammans i över ett år. Livet var fint, och det är det fortfarande.

Fem snacks du gillar?



Lussebullar.
Noblesse.
Choklad överhuvudtaget.
Popcorn.
Kladdkaka.

Fem sånger du kan hela texten till?

Lars Winnerbäck - Kom änglar
Ann- Christine Bärnsten - Ska vi plocka körsbär
Håkan Hellström - Känn ingen sorg för mig Göteborg
Kent - Mannen i den vita hatten (16 år senare)
Coldplay - Fix You

Fem saker du skulle göra om du var miljardär?



Resa till alla ställen i världen jag någonsin velat se och några till.
Skänka massa pengar till välgörenhet.
Köpa en lägenhet.
Shoppa en ny garderob.
Säga upp mig från jobbet och försöka satsa på att skriva en bok på riktigt.

Fem dåliga vanor?

Skjuter upp diskning och städning så länge som det bara går.
Somnar allt som oftast på soffan och vaknar med ont i nacken.
Stressar upp mig väldigt lätt.
Om det uppstår en liten flisa i en nagel kan jag inte låta bli att pilla, bita och riva istället för att bara låta bli det och fixa till det så fort jag får tag på en nagelsax.
Jag kan vara dålig att höra av mig till människor.

Fem saker du gillar att göra?



Vara i stallet och rida och gosa med hästarna.
Ligga bredvid Alex i sängen, nära, nära, och prata om allt som finns att prata om.
Lyssna på musik och sjunga med i låtarna.
Umgås med vänner.
Läsa en riktigt spännande bok.

Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa?

Använda tights som byxor.
Magtröja.
Haremsbyxor.
Vita byxor.
Supermönstrade kläder, oavsett plagg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0