Det gick ju bra



Jag hade utvecklingssamtal i dag. Hade ju lite ångest för det innan, men jag hade faktiskt inte behövt oroa mig alls. Det var ett jättbra samtal med min chef, om hur jag ser på min arbetsplats och allt som hör därtill och hur min chef och mina kollegor ser på mig. Jag är ju fortfarande ny på jobbet, och har nyligen klarat av sexmånadersgränsen då provanställningen övergick i en fast anställning. Min chef har pratat med de två kollegor som jag arbetar närmast med, och de hade tydligen bara bra saker att säga om mig. De är alla positivt överraskade över hur snabbt jag lär mig saker, och de tycker att jag gör ett väldigt bra jobb.

Kul att få uppskattning och få höra positiva saker. Men jag har samtidigt svårt att hålla med, för jag har bara gått på halvfart udner våren. Det har varit för många andra saker som har stulit energi, så jag har inte kunnat fokusera helt på mitt jobb så som jag borde. Så därför blev jag lite förvånad över all positiv feedback. Men det kanske å andra sidan visar att jag borde börja tro lite mer på mig själv istället. I vilket fall som helst känns det lite roligare att gå till jobbet i morgon.

Helgens kändisspaning



Helgens kändisspaning var för övrigt Peter Viitanen, till höger på bilden för den som inte ser skillnad på en Peter och en tjej. Han sprang omkring tillsammans med en vän på Willys i Älvsjö, iklädd shorts och flip flops. För den som inte har koll på honom, kan jag berätta att han är skådespelare och har bland annat setts i Pip- Larssons, Tusenbröder- Återkonsten, Leende Guldbruna Ögon, Kocken och Fröken Sverige.

Utvecklingssamtal



I morgon har jag mitt första utvecklingssamtal på mitt nya jobb. Det är inte något som jag ser fram emot. Ända sedan jag var liten och gick i skolan har jag avskytt dessa samtal, där ens resultat ska utvärderas. Det spelar liksom ingen roll att de finns till för att man ska ha en dialog med sin lärare, eller i det här fallet chef. Jag tycker att det är extremt jobbigt. Kanske delvis för att jag själv tycker att jag är dålig och inte räcker till. Jag tycker inte att jag gör så bra ifrån mig som jag skulle kunna.

Kunde jag slippa undan skulle jag göra det. Men det funkar ju tyvärr inte så.

Sex timmar söderut

Jag och Marielle har äntligen fixat en resa i sommar. Förra året var vi i Grekland, den här gången är det Teneriffa som gäller. Vi fick tag på en resa till bra pris, och boendet är på ett fyrastjärnigt hotell. Perfekt. Flera pooler, 300 meter till stranden och 50 meter till det lokala centrumet. Enligt Vings hemsida.

Ingen av oss har varot på Teneriffa förut, men jag ska nog höra mig för med pojkvännen vad man inte får missa. Hans farmor bor där, och han har varit där sju gånger. Så han borde ju rimligtvis ha rätt bra koll på ön. För även om det är trevligt att bara ligga på stranden eller vid poolen, vill jag upptäcka ön också. Tydligen ska det finnas något kloster där man borde avlägga ett besök.

Det är skönt att vi äntligen har fixat den här resan. Nu vet vi att vi faktiskt kommer iväg, och vi vet exakt vart vi ska. Förhoppningsvis ger bilderna av hotellet en någorlunda rättvis bild av hur det faktiskt ser ut. I sådana fall kan det inte bli annat än bra.




Michael Jackson

Michael Jackson. Jag borde kanske skriva några rader med tanke på vad som har hänt.

Å ena sidan är jag inte förvånad över att han har gått bort. Efter alla rapporter (som i och för sig inte behöver vara korrekta) har han ju inte levt ett helt okomplicerat liv. Men han var trots allt bara 50 år. Och det är hemskt när så unga människor går bort. Det är alldeles för tidigt, oavsett hur deras liv ser ut. Och ännu mer tragiskt blir det när han lämnar efter sig tre små barn.

Michael Jackson var - och är - en av de allra största inom musiken. Någonsin. Det är chockerande att han inte längre finns här på jorden. Men jag tror att han har det bra där han är nu. Det kan ju knappast vara sämre, med tanke på alla hemska anklagelser han varit beskylld för genom åren.



Mitt lilla helvete



Det känns som att jag har blivit överkörd av en bil. I min lilla värld trodde jag att det här med att dra ut visdomstanden skulle flyta på relativt smidigt, även om det inte skulle vara så kul och säkerligen lite smärtsamt de första dagarna. Tänk så fel jag hade.

Det är i dag fem dagar sen eländet plockades bort, och jag mår sämre än någonsin. Har haft vansinnigt ont hela tiden, men äter nu penicillin och Citodon mot värken. Men det hjälper kanske inte så mycket om man spyr upp det. Igår spydde jag tre gånger. Inte för att jag är jag är sjuk eller så. Nej, jag är helt säker på att det berodde på hunger.

Jag har svårt att äta får att det gör ont när jag gapar och ont när jag tuggar. Därför får jag inte i mig så mycket mat, och går istället hungrig. Hungern gör att jag blir illamående. Så försöker jag peta i mig något, men jag att försöka äta när man redan mår illa är inte alltid ett alternativ som fungerar. Då mår jag illa av maten. Och så kommer det upp.
Kladdkaka, banan, nudlar och vindruvor kan jag stryka från listan på mat som jag tror att jag får i mig. Lyckades äta två äpplen igår kväll, och sedan en pirog.

Att det sedan är groteskt varmt ute gör inte saken bättre. Jag är känslig mot värme, och mår lätt illa om det blir för varmt. I min lägenhet är det bastu från tidig morgon och en bit in på eftermiddagen. Inte optimalt någonstans. Om jag inte har ätit något och redan mår illa är det inte svårt att tänka vad den värmen gör mot mig...

Har lyckats trycka i mig ett äpple nu, och ska väl försöka med ett till, så att magen i alla fall innehåller någonting. Så får jag försöka bygga vidare på det sedan. Och allt detta för att jag drog ut en visdomstand. Helt sjukt vilket lidande. Om det finns någon rättvisa, vill jag att vågen (när jag mår bättre) visar på några kilo mindre än vad den visade för en vecka sedan. I såna fall har det kommit något bra ur den här skiten.

En olycka



Jag har mått illa hela morgonen. Det finns säkerligen flera anledningar till detta. Jag har för jäkla ont i munnen. Solens strålar får min lägenhet att förvandlas till en bastu. Jag har ätit dåligt under flera dagar, och i dag endast fått i mig lite kladdkaka (mest för att jag inte har så mycket mat hemma, och det är jobbigt att ställa sig och verkligen laga något seriöst). Jag vet inte om penicillinet påverkar mig.

Oavsett vilket. Den där kladdkakan som jag ätit - den kom upp igen. Inte så sofistikerat, kanske. Men å andra sidan kan man ju inte riktigt kontrollera sånt där. Jag borde nog äta något.

I solen



Spenderade kvällen tillsammans med Helene i solen på Medbogarplatsen. Det var härligt att sitta på en soldränkt uteservering och skvallra lite. Dock blev det en nykter kväll för min del, då jag precis påbörjat min penicillinkur, men det gjorde ingenting. Glömde delvis bort smärtan för ett tag. Vilket är ett gott betyg. Frågan som jag ställer mig är dock varför i hela friden jag hade med mig jacka i dag. Jag hade den inte på mig när jag gick till jobbet, och under hela dagen inklusive kvällen låg den i sin påse. Jag måste nog börja lämna den hemma, den är bara jobbig att släpa på.

Tabletter



Tandläkarbesök i morse. Fick både penicillin och Citodon utskrivet. Så nu är dagarna i helvetet räknade. Det är en tiodagars kur, men det borde bara ta några dagar innan penicillinet verkar tillräckligt mycket för att ta bort smärtan jag känner. Och så länge jag har ont så hjälper Citadonet rätt bra. Det var en befrielse att peta i sig den första tabletten vid lunchtid i dag.

Men. Jag tog två tabletter vid 21- tiden, och all smärta försvann inte. Vilket är konstigt med tanke på att två tabletter är mycket. Citadon är inget mesigt smärtstillande, det är riktiga grejer. Och nu har jag tagit ytterligare två tabletter, och har fortfarande extremt ont. Smärtan är uthärdlig, men inte en chans att jag kommer att kunna sova. Jag har några långa dagar framför mig.

All the drugs in this world...



För några timmar sedan önskade jag mig alla droger som fanns att få tag på. Allt för att bli av med smärtan. Kändes ju som att jag skulle dö, eller åtminstine näst intill. Tur att jag har världens mest fantastiska päron, som efter ett telefonsamtal snabbt kom över med Treo Comp, som blivit kvar efter att mamma skadade ryggen för ett par år sedan. Så nu harj ag tryckt i mig en sådan, och jag måste säga att den verkar rätt fort. Börjar redan känna mig härligt avslappnad i kroppen. Smärtan börjar avta.

Jag hoppas att jag klarar av att gå upp i morgon bitti. Börjar känna mig dåsig. Misstänker att de här tabletterna har en inverkan på sömnen. Vilket är bra, för jag behöver en hel natts sömn. Men jag vill inte gärna försova mig i morgon.

Döende?



Jag misstänker att jag är döende på riktigt. Jag har så jäkla ont i munnen att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Två gånger tidigare har jag dragit ut visdomständer, men det här är den värsta gången någonsin. Jag vaknade i natt och hade så ont att jag trodde att huvudet skulle ramla av. Kunde knappt sova. Efter en värktablett i morse blev det dock bättre, men att äta lunch var nästan omöjligt. Jag kan inte tugga utan att det skär i mig. Och då måste jag först ha lyckats öppna munnen.

Det var så illa att jag satt och grät på mitt rum på jobbet. Men jag ville inte gå hem. Dels för att jag förlorar alldeles för mycket pengar då, men även för att det inte blir bättre om jag går hem. Jag kommer att ha precis lika ont var jag än befinner mig, och då kan jag lika gärna sitta på jobbet och plågas.

Proppar mig full med Ipren men tyvärr är ju rekommendationen max 3 tabletter om dagen. Det fungerar dock itne för mig. Klockan är nu strax efter 19 och jag är inne på min fjärde tablett, och det kommer att bli åtminstone en till i dag. Det tar ett tag innan de kickar in, och sedan funkar de bara ett par timmar. Helt sanslöst. Det är inte konstigt att jag börjar undra om något inte står helt rätt till. Speciellt med tanke på att det var komplicerat att få ut tandjäveln.

Tack och lov ska jag till tandläkaren i morgon för att ta bort stygnen. Jag får fråga henne om råd då. För det här går inte. Det blir bara värre för varje dag som går. Det borde vara tvärtom.

Baka kaka



Turen har kommit till mig att fixa fikabröd till veckans fredagsfika på jobbet. Och eftersom jag är världens bästa medarbetare satsar jag på hembakat. Dessvärre har jag inte riktigt så mycket tid som jag önskar att jag hade den här veckan. Men jag har åtminstone precis plockat ut en kladdkaka ur ugnen. Funderar på om jag ska fixa glass och jordgubbssås till den. Ska nog försöka klämma in en äppelkaka på torsdag också. Mamma brukar göra en som är extremt god, och hon har lovat att maila över receptet till mig. Förhoppningsvis får jag det i morgon. Sedan är jag off the hook ett tag framöver på fikafronten.

Ett litet helvete



Efter i dag kan jag inte säga att tandläkarbesök är det roligaste jag vet. Det har jag i och för sig aldrig påstått, men det har inte blivit bättre efter i dag. Alls.

Drog en visdomstand i morse. Den tredje i raden, så jag borde väl vara van. Men likt förbannat skakade jag som ett asplöv. Och inte blev det bättre när jag, trots bedövning, tyckte att det gjorde ont när tandläkaren började trycka på tanden. Vilket resulterade i att hon sprutade in mer bedövning. Vilket sedan visade sig vara onödigt, för den smärta som jag trodde att jag kände berodde på trycket och var helt normalt. Så jag gick runt och var helt bedövad långt in på eftermiddagen. Inte helt optimalt.

Och den där jävla visdomstanden vill jag knappt ens prata om. Vanligtvis har tänder en eller två rötter. Den här jäveln hade tre, och ville därför inte alls plockas ut ur min mun. I 45 minuter bände och vred tandläkaren på eländet innan den behagade att lossna. Vid det laget hade jag kramp i käkarna och munnen kändes misshandlad. Jag såg nästan misshandlad ut också. Alldeles svullen.

Nej, det var inte någon trevlig upplevelse alls. Men jag överlevde, och nu har jag bara en visdomstand kvar. Den plockas i september. Entusiasmen flödar. Jag förstår att ni märker det.

Allsång på Debaser



Jag är vansinnigt glad över att Allsången tar över på Debaser i år igen. Om det finns någonting som man absolut inte får missa i sommar, så är det det här. För vad går väl upp mot ett toksvettigt, varmt Debaser (det blir verkligen bastu där inne), en öl i ena handen och ett sånghäfte i den andra, Weeping Willows som husband, Catti Brandelius som allsångsledare, den fantastiska indiekören, grymma gästartister såsom Markus Krunegård, Annika Norlin och Marit Bergman, samt en galen publik som skrålar med i allsångslåtarna, som till skillnad från på Skansen består av en trevlig blandning av gamla och nya indie och popklassiker signerade bland annat Oasis, Pulp och The Smiths?

Men smakar det så kostar det, i detta fall tid och energi att köa. För kö, det blir det. Så se till att vara där i god tid. Annars kommer du inte in.

Det funkar inte!

Jag har mobilbloggat utav bara helvete i dag, och inte ett enda inlägg har kommit fram. What's wrong? Jag är inte road. Någonstans.

Privileged



Jag ägnar ytterligare 30 minuter åt att titta på Privileged. Jag är ju en sucker för sådana serier, så självklart missar jag inte kvällens avsnitt. Skitsnygga kläder, lyxiga miljöer och intriger så att nästan hela tv:n brinner upp. Ett perfekt nöje en söndagkväll. I synnerhet när man har ägnat dagen åt att städa och tvätta.

Det där med att träna



Av olika anledningar har min träning blivit lidande på sista tiden. Egentligen är alla ursäkter dåliga ursäkter, även om vissa faktiskt kan ses som godkända. Tyvärr går det inte alltför många pass under sommaren, men jag ska gå på så många som jag kan och orkar med.

I kväll tänker jag dock försöka träna lite hemma i min ensamhet. Lite situps och rygglyft borde jag ju klara av. Måste lägga lite fokus på styrka också, och inte bara kondition. För om det är något jag är, så är det svag. Det är inte kul att min pojkvän har mer styrka i sitt ena ben än vad jag har i hela min kropp. Det är dags för förändring.

Tropisk hetta i Västertorp



Nog för att jag glädjer mig åt att solen faktiskt har tittat fram i dag, men jag uppskattar verkligen inte konsekvenserna som det får. Jag har sån jäkla tur att solens strålar är riktade mot min lilla lägenhet från morgon till mitten av eftermiddagen, vilket resulterar i värmebölja big time. Det är tropisk hetta som råder i min lägenhet just nu, och det går knappt att röra sig utan att svetten börjar rinna. Inte helt jätteroligt, när jag måste vara hemma och städa och fixa. Å andra sidan är det ju bara att tappa upp lagom tempererat vatten i badkaret, hälla upp en god cocktail, skära upp lite vattenmelon - och se där, så har jag sparat in massa pengar istället för att åka till Brasilien eller annat valfritt land där det finns regnskog.

Ta mig i kragen



Jag kände mig så jäkla duktig igår. Kröp ner under täcket innan klockan ens hunnit slå midnatt, vilket är extremt olikt mig på en lördagkväll. Men det var skönt att kunna sova ut helt, även om min tanke var att gå upp rätt tidigt ändå. Men trots att jag känner mig relativt utvilad, är jag seg. Har svårt att ta tag i städningen av mitt hem, som var det som jag ahde planerat för i dag. Springer upp och ner till tvättstugan, men det är ju ett måste. Det är betydligt enklare att strunta i städningen. Men å andra sidan är det ju (förvånansvärt nog) inte så mycket att städa. Jag har lyckats hålla lägenheten i någorlunda gott skick sedan senast. Mycket imponerande. Så det är väl bara att göra ett ryck, antar jag.

Kameraspårning

Jag har precis kollat upp hur det går med reparationen av min trasiga kamera. Den är tydligen mottagen av verkstaden, men de har inte börjat jobba med den. Den är beräknad att vara klar den 3 juli. Vilket jag inte riktigt kan förstå. Det är tre veckor efter att jag lämnade in den. Ska det verkligen ta så lång tid? Jag blir ju heller inte förvånad om det skulle dra ut på tiden, för det är ju inte helt ovanligt. Men gör det det, då övergår min irritation till ilska. Och då blir det inte roligt.


No Limit

För att vakna till liv nu på morgonen lyssnar jag på en gammal 90- talsklassiker. Den är helt fantastisk och underbar, samtidigt som att allting är så fel och det gör nästan ont i ögonen av att titta på detta spektakel.

2 Unlimited - No Limit



All the boys love Mandy Lane



Jag har spenderat ett par timmar åt att titta på filmen All the boys love Mandy Lane, med Amber Heard i huvudrollen. Ganska så förutsägbar film, även om slutet bara var halvt som jag hade förväntat mig. Men hälften är för mycket, man ska inte kunna se sådant efter tio minuter in i filmen. Den var ett helt ok tidsfördriv, men inte något som jag skulle rekommendera för en planerad filmkväll. Då finns det andra filmer på samma tema som är betydligt mer sevärda.

Segis



Jag har inte fått ett skit gjort i dag. Spenderade första halvan av dagen hemma hos pojkvännen, och resterande timmar har jag spenderat liggandes i min egen soffa. Av någon underlig anledning är jag extremt seg, och jag förstår inte riktigt varför. Tog det lugnt med alkoholen igår, och jag fick väldigt många timmars sömn i natt. Irriterande att jag känner mig seg och trött. Inte för att jag ska göra något särskilt i kväll, men jag vill hemskt gärna hålla mig vaken åtminstone några timmar till.

Ej ögon, ej öron, ej svansar hava de



Nu sticker jag och Pol Roger iväg till pojkvännen. Men först väntar ett stopp vid affären (jag gillar inte att vara ute i sista minuten, men med tanke på omständigheterna blev det så den här gången), där jag hoppas att det jag är ute efter inte har tagit slut. Men å andra sidan är det varken sill, gräddfil eller gräslök, så jag borde vara safe.

Jag önskar er alla en Glad Midsommar! Ta det lugnt med nubben, kör inte bil när ni har druckit, akta er för hembränt och om ni får chansen att dansa små grodorna runt denna fallossymbol som vi kallar för midsommarstång- ta den.

Förra året



Midsommar. För ett år sedan såg det ut så här. Sill och potatis hemma hos Micke på Åsen. ÖVriga deltagare var Marielle och Shadi. Senare åkte vi hem till David på Söder och fortsatte kalasandet.

I år, det vill säga i dag, vet jag fortfarande inte riktigt hur det blir. Det mest troliga scenariot är att jag kommer befinna mig hemma hos pojkvännen. Vad det bjuds på i matväg vet jag inte, men jag börjar känna mig sugen på sill. Tråkigt nog är det ingenting som han äter. Så vi får se vad det blir.

Trosproblem



Jag vet inte vad jag sysslade med igår morse, men jag kan inte ha varit helt klar i huvudet. Och att det sedan tog mig halva dagen att upptäcka att jag hade satt på mig trosorna ut och in, får mig att fundera över om jag verkligen har alla hästar hemma ibland.

Nu är det gjort, det finns ingen

0-2b465b51cfe628faa5ae3067350c1522.png

Nu är det gjort, det finns ingen återvändo. Jag har accepterat antagningsbeskedet till tyskakursen i München. Det kommer gå åt pipsvängen, men det får bli ett senare problem.


Hopp i säng



Nu hoppar jag i säng. Och klockan är inte alls så mycket som den brukar vara. Jag gör framsteg. Men å andra sidan kanske det delvis beror på att pojkvännen ringde precis när jag skulle hoppa in i duschen, och att jag pratade med honom en halvtimme istället för att tvätta håret. Nu känns det inte så lockande att tvätta håret, det kan gott vara lite skitigt i morgon. Jag orkar inte bry mig. Sätter jag upp det är det ingen som ser ändå. Och att sitta vaken nu verkar bara idiotiskt, så därför kryper jag ner under täcket. Ett mycket moget beslut, men det är väl sådana beslut man fattar när man börjar närma sig det magiska 25- årsstrecket. Nej usch, nu tänker vi på något trevligare...

Wine and Dine



Jag har haft kusin Kristofer över på middag och vin. Ett mycket trevligt onsdagsnöje, måste jag säga. Men vad jag tycker är konstigt är att jag nu sitter i min soffa och hickar utan att kunna sluta, när det var han som drack upp två tredjedelar av vinet. Jag höll mig medvetet borta från att fylla på mitt eget glas, då jag ska upp och jobba i morgon och vill försöka vara någorlunda pigg i alla fall. Inte för att jag lär vara det ändå, med tanke på att jag är dålig på att lägga mig i tid, men ju mindre vin desto bättre förutsättningar.

Jag får inte mycket gjort. Värde

-fe19fe2eb3fbd9204fdf0921ed72be8.png

Jag får inte mycket gjort. Värdelös tisdag.


Grattis till mig och mina 6 månader!



Just det. I dag har jag arbetat 6 månader på Lidl. Och jag har inte blivit kickad, så no more provanställning för min del. Nu är jag fast anställd på riktigt. För första gången i mitt liv. And it feels good! Det kan min gamla arbetsgivare ta och suga på, jag gjorde ett jäkla bra drag som bytte jobb.

Det känns dock fortfarande lite konstigt. Som att jag inte riktigt har förstått att det är där jag arbetar nu. Jag går till samma kontor varje dag, men det känns inte som att det är där jag ska arbeta nu framöver. Som att det är tillfälligt. Nu har jag ju inga planer på att hitta något annat jobb just nu, så jag förstår inte var de känslorna kommer ifrån. Men det är väl bara min vanliga rädsla för förändringar som spökar.

Whatever, grattis till mig! Sehr gut, som vi säger på koncernspråket.

Jag är vansinnigt trött, men det

697f9a9c6475a9019f27dd59a20460e2.png

Jag är vansinnigt trött, men det är kanske inte så konstigt med tanke på att jag la mig sent igår, och fick gå upp och öppna dörren åt pojkvännen som kom 45 minuter senare. Sedan hade jag stora svårigheter att somna om. Att jag sov bra när jag väl lyckats somna hjälper inte riktigt, då det var alldeles för få timmar. Men det är väl priset man får betala.


Hitta alternativ



I morgon när jag åker till jobbet kommer det garanterat att uppstå vissa problem. Från och med nu och fyra månader framåt är nämlilgen tunnelbanans blå linje avstängd mellan Kungsträdgården och Rådhuset, på grund av bygget av den nya Citybanan. Jag måste därför hitta en alternativ resväg till jobbet.

Jag tror att det absolut smidigaste är att byta till grön linje vid Slussen och till blå linje vid Fridhemsplan. Det blir meckigt, och jag är lite osäker på när jag måste åka hemifrån på morgonen för att hinna, men jag antar att det ger sig efter några dagar. Tillråga på allt går tågen enligt sommartabell från och med i morgon, vilket inte direkt hjälper. Men det är väl bara att hacka i sig att läget är som det är, och att jag förmodligen måste åka hemifrån tidigare än vanligt. Förhoppningsvis håller de sig till dessa fyra månader, men sådant brukar ju dra ut på tiden. Tyvärr.

Värdelös kollektivtrafik



Ibland älskar jag SL lite mer än andra dagar. I dag är en sådan dag. Tack vare ett signalfel som drabbade tvärbanan, missade jag dagens träningspass på Friskis. Varje vecka råkar jag ut för förseningar i kollektivtrafiken, vilket är helt sjukt dåligt med tanke på att den är långt ifrån gratis. Men jag antar att jag i framtiden kan skylla eventuell fetma på SL, som gör att jag missar träningen. Förhoppningsvis ska det dock inte gå så långt. Men det är inte konstigt att man blir förbannad.

På drift

Kent är inte ett av mina favoritband för ingenting. Jag längtar tills nästa platta släpps, vilket inte borde dröja alltför länge.


Music and Lyrics



Jag struntade i att städa. Tittade på Music and Lyrics istället. Underhållande film. Så där charmig som en romantisk komedi ska vara. Men jag har lite dåligt samvete över det där med städningen. Men man kan ju inte fixa allt jämt. Ska doxk försöka ta mgi i kragen och diska innan jag går och lägger mig, så försvinner åtminstone en liten del av problemet.

Sansero



I dag var sista gången på ridningen för den här terminen. Och jag hade tur som fick rida min gamla favorit Sansero (den här bilden är väl inte den bästa, men jag har ingen bättre på honom). Mer välvillig häst finns nog inte att hitta. Han vill så gärna göra precis det som man ber honom om, vilket också resulterar i att om man inte gör rätt gör han så som han tror att man vill och då blir det fel. Vilket ju enbart är ryttarens fel. Som det brukar vara.

Nu blir det ingen mer ridning förrän i augusti. Skönt att få lördagarna helt fria, och att jag inte behöver gå upp i ottan (ok, kl 9 är inte så tidigt egentligen, bara om man har festat till det kvällen innan). Men jag kommer att sakna hästarna.

Dancing in the deepest oceans

Den kan inte jämföras med originalet, men det här var fasiken inte illa.



Självklart började det regna pre

5bce3d84fa03ae8825be74c1cbc7ed52.png

Självklart började det regna precis när jag skulle åka till IKEA. Tur att jag är förutseende och har med mig paraply.


Kameralös



Jag är för tillfället kameralös. Det har kommit in något skit vid linsen, så det blir en svart prick på alla bilder. Var och lämnade in den igår för lagning, och det kommer att dröja två och en halv vecka innan jag får tillbaka den. Om de håller tidsschemat vill säga, och det brukar det väl vara lite si och så med.

Jag känner mig lite handikappad utan kamera, men det ska nog gå bra ändå. Tills vidare får ni nöja er med gamla bilder och bilder som någon annan har tagit.

Som sagt. Svensk sommar tinar fr

0-3d6d76e86992375c0d9bf1da435e0900.png

Som sagt. Svensk sommar tinar frusna själar och stackars satar? Hej regn.


Födelsedagskalas

Det var ett trevligt födelsedagsfirande hemma hos gammelpäronen. Jag bjuder på lite bilder istället för en massa text.



Födelsedagsbarnet öppnar presenter.



Farmor.



Farfar och mormor.



Farmor hade bakat bullar.



Tårtan var väldigt god.



Sedan plockades flaskorna fram. Jag lät dock bli alkoholen i dag.



Uffeo ch Kerstin skålade och sjöng.


Låt mig få gå hem. Jag vill inte

7123967b2abc87fcd80886d4ee97207c.png

Låt mig få gå hem. Jag vill inte jobba mer i dag. Jag behöver äta, jag behöver åka hem till farmor och farfar och födelsedagsfika, jag behöver sova med Robert. Jag behöver inte vara kvar på jobbet. Där har jag spenderat tillräckligt många av dagens timmar. Tack, men nu räcker det för den här gången.


Jag skulle inte ha något emot at

73c5e011619931f8d821a5c688d43a8d.png

Jag skulle inte ha något emot att gå hem typ nu. Det är ju trots allt torsdag, nästan fredag. Kan man inte halvdag varje torsdag, bara för att fira att det bara är en dag kvar till helg? Om vi hade haft en förslagslåda här på jobbet hade jag lagt en sån lapp i den. För jag ser inget roligt i att det är sju och en halv timme kvar till hemgång.


Svensk sommar tinar frusna själa

76408fdb372a87cc0600317ac2b1f618.png

Svensk sommar tinar frusna själar och stackars satar?


Grattis farfar!



Klockan är över midnatt, vilket innebär att min farfar har födelsedag. Han fyller hela 86 år, och det hurrar vi för!

Han är stencool, farfar Kalle. Han har en fräsig digitalkamera, dvd och dator. Han surfar en del på nätet, och är till och med medlem på Facebook. När jag fick en vänförfrågan från en Karl F Nilsson förstod jag först inte vem det var, (han hade ingen bild) men när jag såg att han var född 1923 klickade det till. 86 år. Det är inte illa.

Så stort grattis på födelsedagen farfar! Jag kommer hem till dig och farmor och fikar i eftermiddag.

På mitt jobb fast ändå inte



Jag tittade förbi Lidl på väg hem från studentmottagningen. Jag insåg att jag aldrig skulle hinna hem till Västertorp innan affärerna i centrum stängde, så då blev det ett snabbstopp på Lidl i Spånga, som för övrigt är vår testbutik (jag arbetar ju som bekant på huvudkontoret). Där testas alla nya idéer, vilket kan vara allt ifrån nya kylboxar till att ta bort kundkorgarna och se hur försäljningen påverkas.

Jag handlar sällan på Lidl, mest för att det inte ligger någon affär strategiskt utplacerad i närheten där jag bor. Den i Fruängen är alldeles för jobbig att ta sig till, då man måste åka buss, och den i Västberga går bort på grund av att den ligger en kvarts promenad från tunnelbanan. Fjantigt nog kändes det som att jag gjorde en insats i kväll. Kanske för att jag nyligen har sammanställt hur många kunder som handlar under den sista timmen i var och en av våra butiker, och om det inte är tillräckligt många kan det eventuellt bli så att vissa butiker får stänga tidigare eller göra sig av med personal. Nu kan ingen säga att jag inte försökt förhindra det i alla fall.

Sjung om studentens lyckliga dar



I dag gratulerar jag Martin, som har tagit studenten. Lillskiten har blivit stor. Jag tackar honom också för smörgåstårta och tårta som det bjussades på i dag.

Bilden är tagen vid ett annat tillfälle, men det är i alla fall Martin. Fast han brukar inte ha en rattmuff på huvudet.

Plocka tänder



Jag var hos tandläkaren i dag. Inte direkt min favoritsysselsättning, men det måste ju göras. Tyvärr var det inte kul någonstans, utan snarare det värsta besöket någonsin. Jag har i omgångar dragit ut mina visdomständer i den övre käken, och det senaste halvåret har jag börjat få problem med de två som jag har kvar. Speciellt den ena har börjat skava mot kinden och göra jäkligt ont. Efter att tandläkaren tagit sig en titt på dem och röntgat dem, fattade hon beslutet att de måste bort. Båda två. För min käke är för liten för att de ska få plats, och de har börjat tränga undan andra tänder. Vilket inte är så bra, för då blir de sneda.

Och på detta har det blivir ett pyttelitet hål på en tand som sitter precis bredvid den ena visdomstanden. Detta hål har uppkommit just på grund av visdomstanden, men måste likförbannat lagas. Ännu mer smärta och ännu mer pengar som försvinner. Fyra besök blir det hos tandläkaren, varav tre av dem är på en timme vardera och ett är på endast tio minuter för att ta bort stygnen. Jag kan ju lika gärna bosätta mig på praktiken.

Men det värsta är att det är så jäkla dyrt. Totalt, för två utdragna tänder, en lagad tand och dagens undersökning får jag betala 6600:-. Det är helt sjukt. Senast jag plockade bort en visdomstand, för två år sedan, kostade det 1000:-. Nu kostar det över det dubbla. Jag har nog valt fel yrka. Borde ha blivit tandläkare istället. Och hos hon som jag går hos arbetar de dessutom endast fyra dagar i veckan. Tredagarshelg. Ibland är livet orättvist. Men jag antar att de kan ha de arbetstiderna med tanke på hur de stjäl mina pengar.

Nu sticker jag iväg på studentmo

328007c5b6ccf77a7867d46c2852df16.png

Nu sticker jag iväg på studentmottagning. Jag kan inte förstå att lilla Martin har blivit så stor. Vilket får mig att inse att jag inte är särskilt ung längre heller...


Yeah! Nu har jag äntligen fått e

0-52f36f3c734d5871b305065b6eee40e1.png

Yeah! Nu har jag äntligen fått en bokhylla. Dessvärre ryms bara lite mer än hälften av alla mina pärmar i den. Som tur är kommer det att komma fler bokhyllor, så alla mina pärmar kommer att få en plats att bo på. Och jag kommer få ett större rum där alla mina bokhyllor får plats. Det blir bara bättre och bättre.


Jag lyssnar på Håkan Hellström.

0-756a1d7b395d1136f64a15fdf8d1134c.png

Jag lyssnar på Håkan Hellström. Det är nog det dummaste jag kan göra. Jag började gråta när Atombomb spelades. Det bara brast. Är det först nu jag verkligen inser att jag kanske aldrig mer kommer att träffa honom? Han finns inte i mitt liv. Det är över. Hur fan ska jag överleva? Hur ska jag klara mig utan honom?


Det enda stället jag är piercad

618c501c4871bc128262f0cb0d09a593.png

Det enda stället jag är piercad på är öronen. Två hål i det ena och tre i det andra. Nu har jag dock på något vänster lyckats tappa ett av "extraörhängena" och inte brytt mig om att skaffa ett nytt. Och satan så fort hålet växer igen! Kom på att det ju blir så om man inte aktar sig, så jag försökte trycka dit ett örhänge från det andra örat men jag fick pressa som fan för att få igenom det. Guldfynd och nya örhängen nästa. När jag nu ska ha tid med det.


Hur det gick



Det gick ganska så mycket åt skogen med eftermiddagens tyskaprov. Jag vet inte riktigt vad som hände. Vissa saker kunde jag inte svaret på, andra kunde jag men ändrade mig och skrev något annat. Jag kan inte direkt säga att jag är nöjd med min insats, även om jag inte riktigt vet hur det gick med poängen då läraren inte rättat provet än. Men att jag vet att det inte gick något bra kan jag säga med säkerhet då vi gick igenom de rätta svaren.

Det känns lagom kul med tanke på att jag ska åka till Tyskland i höst och plugga affärstyska i två veckor. Jag pratade med min chef i dag, och han vill att alla åker, men någon av killarna ska försöka byta veckor så att inte hela avdelningen är borta samtidigt. Förhoppningsvis funkar det. Målsättningen är att alla ska få åka. Jippie! Inte för att jag lär lära mig så himla mycket, med tanke på att jag känner mig kass, men jag får i alla fall spendera två betalda veckor i München.

Jättekul. Min tandläkare ringde

-6e39d7f8f18f22c2e02911f364968cd.png

Jättekul. Min tandläkare ringde och frågade om jag vill komma på undersökning före eller efter deras semester i juli. Jag vill inte komma på någon jävla undersökning! Jag hatar att gå till tandläkaren, det är obehagligt och kostar bara en jäkla massa pengar. Och nu lär de ju behöva plocka åtminstone en av mina visdomständer som har börjat strula och jag tror att jag har ett hål i en annan tand. Jag har fan inte råd att gå till tandläkaren. Men det sa jag inte. På onsdag kl 7:30 ska jag dit. Helt jävla värdelöst.


De få timmar sömn jag fick i nat

0-64da00c800e5cdb56f7c6415bef42c3a.png

De få timmar sömn jag fick i natt hjälpte inte att få mig peppad inför denna arbetsdag. Motivationen är fortfarande försvunnen. Om någon hittar den kan ni väl vara snälla och lägga den i en låda för upphittade saker eller lämna in den till polisen eller något, så att jag kan få tillbaka den? Jag fick inte ens något kaffe i morse, så jag kan behöva den.


Var är motivationen?



Jag känner mig inte alls pepp inför jobbet i morgon. Det har delvis med att göra att jag inte har hunnit fixa klart här hemma. När jag städar fipplar jag med massa andra saker samtidigt, och då händer det inte så mycket med just städandet. Det är massa småplock som jag har kvar, och lite dammande. Och det känner jag mig faktiskt upplagd för att fixa nu. Jag brukar få sådana infall på kvällarna. Vilket int eär helt optimalt.

Delvis har det att göra med tyskalektionen. Jag ska göra det där provet i morgon, vilket känns lite nervöst. Jag har inte gjort ett prov på riktigt på så himla många år. Å andra sidan är det mest för att läraren ska se hur bra vi är nu när kursen nästan är helt klar. Men sedan är det den där läxan som vi fick för två veckor sedan, som egentligen var till förra gången men som blev till i morgon istället. Den är svår och jag har inte gjort den. Illa. Mycket illa.

Jag ska försöka gå upp tidigt i morgon och hinna köpa en latte på väg till jobbet. Det är det mest effektiva sättet för mig att vara pigg under hela förmiddagen. Och det kan jag behöva om jag ska stanna uppe och städa ett tag till i kväll.

Hellström i kväll



Nu missar jag inte Håkan Hellström, som är med i kvällens säsongsavslutning av Söndagsparty med Fredrik och Filip. Som jag har längtat! Ända sedan det blev klart vilka som skulle vara med har jag gått och väntat på just det här avsnittet. Fredriko ch Filip är ju inte rädda för att ställa precis vilka frågor som helst, vilket gör intervjun än mer intressant. Det brukar ju annars mest vara samma frågor som dyker upp i varenda intervju man ser eller läser, vilket blir rätt tråkigt i längden. Så det här kan bli riktigt bra.

Chuck och Blair



Chuck och Blair fick varandra i säsongsavslutningen av Gossip Girl. Äntligen. Jag smälte som isglass i solen när Chuck äntligen sa att han älskar henne. Det måste vara ett av mina favoritögonblick under den här säsongen. Men det lär väl förmodligen inte hålla i sig alltför länge. Såna där saker har ju en förmåga att strula till sig i serierna, och med tanke på deras historia så kommer det garanterat att göra det igen. Jag skulle itne bli förvånad om lilla Georgina Sparks ser till att slå isär dem när det nu ser ut som att hon kommer att få dela rum med Blair när de börjar på college.

Spindel



Jag plockade upp mina sommarskor från källaren. Och vad hittade jag i en av påsarna om inte en gigantisk spindel. Jag som har spindelfobi. Väldigt mycket spindelfobi. Inte bra någonstans. Men påsen fick följa med upp i lägenheten i alla fall. Jag tror faktiskt att spindeln är död, för den rör inte på sig om man skakar påsen, men jag har varit med om det förut och då har spindeln helt plötsligt visat sig vara levande. De verkar spela döda som någon sorts försvarsmekanism. Som jag inte är helt förtjust över, även om det kanske är bättre än att de springer runt och gömmer sig.

Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Jag vill inte riskera stöta på fler spindlar i påsarna. Och jag känner mig inte så lockad av att ställa ner vinterskorna i källaren. Jag får försöka göra plats i det lilla skåpet ovanför städskåpet. Det är egentligen redan knökfullt, men jag vill försöka ha så många par skor som möjligt i lägenheten. Långt bort från spindlarna i källaren.

Sug



Jag är vansinnigt sugen på sill och potatis. Den somrigaste maten jag vet. Men jag har varken sill eller potatis hemma. Inte heller gräddfil och gräslök. Så jag antar att det inte blir något av med det. Jag får nöja mig med det jag har i kyl och frys. Det vill säga en jäkla massa kyckling och lax. Men exakt vad det ska bli av det vet jag inte. Känner mig ovanligt fantasilös på matfronten i dag.


Utnyttja din rätt att rösta



Nu tar jag en paus i städandet för att gå och rösta.

Tyvärr tror jag inte att valdeltagandet kommer att vara särskilt högt, för folk är inte så insatta och intresserade av vad EU- valet handlar om. Då väljer de att strunta i att rösta. Och det är i mina ögon det dummaste man kan göra. Det fattas otroligt viktiga beslut i Europaparlamentet, beslut som påverkar oss i Sverige. Därför måste svenska folket se till att skicka ner de politiker som vi vill ska representera oss på bästa sätt. Det här med att rösta är så himla mycket större än bara riksdagsvalet.

Hela det demokratiska samhället bygger på att man släpar sig iväg till vallokalerna och röstar. Det finns så många människor i världen som inte ens har möjlighet att gå och rösta, och om vi som lever i ett samhälle där det råder demokrati struntar i det för att vi är lata, är det lite som att trampa på de människorna.

Även om man inte är insatt i vad de olika partierna står för och vilka frågor som de lägger fokus på, är inte det en anledning att inte rösta. Känner man sig osäker kan man alltid rösta blankt. Det är bättre än ingenting.

Utnyttja din röst att påverka, och gör det med stolthet. För om du inte röstar har du inte rätt att klaga sedan heller.


Raska på nu, dumma flicka!



Största delen av dagen ägnar jag åt att städa. Det är ju inte en av mina favoritsysselsättningar, vilket resulterar i att jag gör det alldeles för sällan. Så det är verkligen välbehövligt just nu. Och den här gången har jag gett mig fan på att verkligen storstäda, inte bara putsa lite på ytan. Tyvärr har ju dagen inte alltför många timmar, så vi får se hur långt jag hinner i dag. Förhoppningsvis hela vägen.

Nya bud

Det har blivit lite ändrade planer. Planer som ändrades precis nyss. Istället för Rival ska jag ta mig hem till Marielle när första halvleken i fotbollen är över. Jag plockar med mig en vinare, som vi kan dricka under andra halvlek. Så får vi se vad som händer när allt är slut. Både vinet och fotbollen, that is.

Jag har en önskan



Om det finns någon rättvisa i sportvärlden är det så här jag vill att det ska se ut när domaren blåser av matchen om lite mer än 90 minuter. Ok, vad Olof Mellberg sysslar med vet jag inte, men det viktiga är att det ska vara svensk glädjeyra. Det är trots allt Sveriges Nationaldag, och att förlora en sådan viktig match den dagen vore näst intill katastrof. Så snälla, snälla, snälla Du som bestämmer (vem nu det är), gör så att Sverige vinner. Det behöver inte vara en förkrossande seger (vilket det i och för sig gärna får vara), bara vi får in ett mål mer än danskarna.

Jag kommer för övrigt att missa nästan hela matchen, så om någon känner sig manad att sms:a resultatet till mig vore jag tacksam.

Rival



Egentligen skulle jag och Marielle gå ut och äta i kväll. Nu blir det inte så. Nu ska vi bara dricka alkohol. Men det är trevligt det också. Förhoppningsvis är det inte alltför mycket människor ute, och om det skulle vara det hoppas jag att de inte har valt att gå till Rival. För jag skulle föredra sittplats i kväll. Och helst skulle jag kalasa på drinkar hela natten, men ett stort hål i plånboken behöver jag faktiskt inte just nu.

Good Times Are Gone Forever

Den absolut bästa låten i dag måste vara denna.



Caroline (jag såg dig)

Christopher Sander på Landet. Jag önskar att jag hade varit där. Tyvärr var jag på någon annan plats i stan just då. Oklart vilken.



Paparazzi

Den här videon är fantastisk. Jonas Åkerlund har lyckats igen. Jag vill även slå ett slag för låten, som snabbt har seglat upp som en av mina favoritlåtar för tillfället.



Ett kilo smör

Jag var hemma hos Helenes syster Sussie igår. Jag har inte träffat Sussie på en herrans massa år, men det var som om vi hade setts förra veckan. Även Sussies vän Linda dök upp, och pojkvännen Robin käkade med oss innan han stack iväg med ett par polare för att se nya Terminator- filmen.

Trots att jag var väldigt trött var det sammanfattningsvis en mycket trevlig kväll. Lite tacos, lite alkohol, lite snacks och mycket trevligt sällskap är ett recept som brukar bli bra. Något som inte blev så bra är dessvärre bilderna jag tog under kvällen. Jag lyckades inte komma ihåg att plocka fram kameran förrän sent, och de bilderna som jag tog är inte särskilt smickrande. Som Sussie sa, det ser ut som att vi alla har ett kilo smör kletat i fejjan.



Linda och Sussie.



Det bjussades på snacks i mängder.



Helene var glad.



Jag var trött. Väldigt trött.

Pricken



Jag har långt gångna planer på att kidnappa Leo och gömma honom i källarförrådet. Red honom en timme i dag, och helst hade jag velat stanna kvar i stallet och gosat med honom resten av dagen. Men så kan jag ju inte hålla på (dessutom harj ag tvättid kl 15). Då är det bättre att sno med sig honom hem och mata honom med morötter nere i källaren. Jag måste nog planera det där lite bättre så att jag kommer undan med det.

Lyx!

Varför kan inte mitt jobb också ge oss antällda ett sånt här erbjudande?

Av förklarliga anledningar är de

0-7c7bf252cc0fc29e674d096c2dc5b839.png

Av förklarliga anledningar är det längesen jag var i Solna Centrum. Nu står jag där, på den röda tunnelbaneperrongen och det gör faktiskt lite ont. Det vore kanske konstigt annars. Jag vet inte.


EU-valet närmar sig och partiern

-19a828c0d2652dfcaa682a28280c019.png

EU-valet närmar sig och partierna använder sig av olika knep för att ragga röster. Igår fick jag en tablettask signerad Moderaterna när jag åkte tunnelbana, och i dag stod Socialdemokraterna och delade ut äpplen utanför stationen. Vilka ska jag rösta på? Äpple eller tablettask? Jag undrar om dessa små gåvor verkligen gör någon skillnad i hur folk röstar.


Jag kan inte göra tyskaprovet nu

0-7169a90f266e85fa2e2b352afa4ad433.png

Jag kan inte göra tyskaprovet nu. Jag har alldeles för många fjärilar som flyger omkring i magen. Kan inte fokusera på någonting. Är nästintill nollställd i huvudet. Jag får göra det på måndag istället. Förhoppningsvis fungerar jag lite bättre då.


Shit! Jag kom in på intensivkurs

0-41420c05516f7ed3cd6937ccfc18291b.png

Shit! Jag kom in på intensivkursen i affärstyska i Tyskland i höst! Vecka 44-45 ska jag till München. Jag är helt skakis. Det är helt sjukt! Och läskigt som satan.


Jag tar äntligen tag i saker som

6f4088b4148df64c26d5778e4d8fa2f9.png

Jag tar äntligen tag i saker som jag borde ha fixat för längesen. Det känns både bra och jobbigt. Men mest bra, med tanke på att jag faktiskt måste göra det oavsett. Och så länge jag inte gör det leder det inte till andra saker. Saker som är rätt viktiga. Så nu håller jag en tumme för mig själv att allt funkar som jag önskar.


Jag borde egentligen sova nu, me

57eecd372310c28b11b5b604d3106eb1.png

Jag borde egentligen sova nu, men jag är knappt trött alls. Det är inte pojkvännen heller. Men det blir väl så när man står i duschen i över en timme. Jag kan ju i alla fall glädja mig med att vi båda ser ut som russin. Alltid något.


Jag är så trött att jag nästan i

69d4bd78f0432bc64ddeac7b7393ec8b.png

Jag är så trött att jag nästan inte vet hur jag ska hålla mig vaken. I dag är ingen bra dag.


Jag är lagom road över morgonens

3de5dbfda64b0edfe407e396ed857435.png

Jag är lagom road över morgonens halvtimmesförseningar på röda linjen. Det känns verkligen som att man får valuta för sina 690:- i månaden när tågen går sönder eller bara inte kommer i tid på grund av någon annan anledning. Och roligare lär det ju bli när delar av blå linjen stängs att i sommar. Fy fan.


On the road again



Jag har inte tränat på två veckor på grund av sjukdom, men i dag var det dags igen. Det känns riktigt bra att vara tillbaka på banan igen, men jag är förvånad över att jag inte hade tappat mer av min kondis än vad jag hade. Vilket ju bara är positivt. Vad jag inte tycker om är Friskis sommarschema, som gör att det inte går särskilt många pass som jag kan gå på. Det blir till att försöka pussla så gott det går, för det känns inte helt lockande att bara gymma. En kombination är det bästa för mig.

I dag är den röda träningsväskan

4bcc4f6f4ccd7ef4e2ebb3ec0d7e3793.png

I dag är den röda träningsväskan med igen. Jag betraktar mig som frisk (i stort sett i alla fall) och då kommer jag inte undan träningen längre. Men jag misstänker att det kommer att ta på krafterna. Jag har ju inte tränat på nästan två veckor.


Jag har försett mig med lite söt

6e573eaf2ba2065865f9e41c0d6c7e65.png

Jag har försett mig med lite sötsaker som jag hittade i köket. Jag vet inte vem som bjuder, men jag tackar och tar emot.


Nu ligger jag i pojkvännens säng

440a35d77961cc558ef5d5456be9452b.png

Nu ligger jag i pojkvännens säng efter en mycket trevlig kväll på Göta Lejon. Varken han eller jag är särskilt trötta, men jag tänker i alla fall göra ett försök till att sova. Han är inte riktigt där än, utan sitter framför datorn och lyssnar på hög musik. Hög. Musik. Inte helt optimalt.


Helt rätt dag



Jag valde helt klart rätt dag att skolka från tyskan. Anledningen var delvis att jag inte hade gjort läxan, men mest berodde det på att jag ska på Dylan Moran i kväll och behövde åka hem emellan. Tydligen hade de prov i dag. Och tyskaprov är ingenting som jag vill utsätta mig för. Förhoppningsvis åker jag inte på det nästa gång istället. Men i dag slapp jag undan. Och det känns skönt.

Jag lyxade till det på lunchen m

0-198f03db3e99e23b58d9a2e2c2343faa.png

Jag lyxade till det på lunchen med en glass i solen. Dessvärre var jag alldeles för påklädd i min långärmade klänning, så det blev alldeles för varmt. Men ändock trevligt.


Jag tog med mig smoothie till jo

0-67bfe4f66d2c4552238f541623dcc160.png

Jag tog med mig smoothie till jobbet i dag. Perfekt som mellanmål.


Den här veckan börjar de bygga o

0-644aac4faa1b07018412047410b65f29.png

Den här veckan börjar de bygga om försäljningavdelningens kontor. Jag fick se ritningen i dag. Och tvärtemot vad som tidigare har sagts, kommer jag även i fortsättningen att sitta helt själv. Tanken var att jag skulle sitta med en annan kille,men pga organisatoriska förändringar kommer jag sitta själv i ett gigantiskt rum. Det känns som lite waste of space, men jag klagar inte. Även om jag kanske hellre haft ett lite mindre rum om jag nu inte kommer att ha sällskap.


RSS 2.0