Lista

Jag älskar ju listor, och här kommer en som jag hittade på en annan blogg.
 
Vad gjorde du kl 08 i morse?
Sov gott efter gårdagens bravader.
Vad gjorde du för 15 min sedan?
Surfade runt på Aftonbladet och uppdaterade mig om vad som hänt i världen i dag. Ja, mest vad som har hänt i OS, om jag ska vara ärlig.
Vad har du druckit idag?
En liten Festis med smak av jordgubbe. Det är det enda, och det är jäkligt illa.
Vad var det senaste du åt?
En cheeseburgare utan ost och pommes frites. Jäkligt störigt att de glömde lägga på osten.
Vad var det senaste du köpte?
Eftersom pojkvännen betalade ölen igår kväll måste det ha varit lasagnen jag åt till lunch på något café på Hamngatan. Den var sådär.
 
Vad är det för väder hos dig nu?
Soligt med några moln på himlen.
Godaste glassmaken?
Svår fråga. Finns så vansinnigt många goda smaker. Men choklad går ju alltid ner. Och hallon och jordgubb och päron och melon.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Jag tror på attraktion vid första ögonkastet, men för att den ska förvandlas till kärlek krävs något mer.
Sover du tungt?
Inte längre. Nu vaknar jag av minsta lilla ljud.
Drömmer du mardrömmar?
Förvånansvärt ofta, tyvärr. Senast var i början av veckan, då drömde jag att jag blev jagad.
Trivs du med ditt jobb/plugg?
I grunden, ja. Men sedan är inte alla dagar roliga och jag skulle mer än gärna slippa gå till jobbet vissa dagar. Andra dagar har jag the time of my life. Typ.
Favoritklädsel?
Något jag känner mig fin i. Vilket troligtvis är en snygg klänning.
Vad ser du om du tittar till höger?
En gråtapetserad vägg.
Vad gör dig glad?
Mycket, både stort och smått. Min pojkvän lyckas rätt bra med att göra mig glad. Annars lyckas musik alltid pigga upp mig om jag är nere.
Vad ska du göra härnäst?
Jag har ingen plan för det. Kanske borde dricka lite vatten...
Höger eller vänsterhänt?
Högerhänt, men jag äter med gaffeln i höger hand och kniven i vänster hand.
Humör just nu?
Rätt bra.
Favoritgodis?
Det måste nog vara choklad.
Kläder just nu?
En ful klänning av mysmodell. Skön att ha på sig hemma.
Hur många kuddar sover du med?
Jag har två stycken till mitt förfogande, men använder bara en.
Spelar du något instrument?
Med lite god vilja kan man kanske säga att jag kan spela Blinka lilla stjärna på piano. Annars, nej. Om inte Guitar Hero räknas...?
Morgon eller nattmänniska?
Förr om åren var jag en nattmänniska, men nu för tiden slocknar jag tidigt i soffan. Är dock inte särskilt pigg om morgnarna heller, även om jag har fått allt svårare att sova bort dagarna, och hellre går upp hyfsat tidigt.
Vad är viktigast för dig
Familj och vänner.
Är du kittlig?
Så in i bäng.
Stjärntecken?
Våg. Men även om jag brukar läsa mitt horoskop är det inget jag tror på.
Äckligaste insekten?
Inga insekter är väl särskilt trevliga, men spindlar är nog de som är minst trevliga. Usch. Jag tror att det är något med alla de där benen som de kan springa så snabbt med och att de har så många ögon.
Stökigt eller välstädat?
Jag trivs bäst när det är välstädat, men eftersom det är så jädra tråkigt att städa är det ofta väldigt stökigt där jag är. Tyvärr.
Vad längtar du mest efter just nu?
Det kanske låter konstigt att jag säger det, men lite ledighet. Jag vet att jag har en veckas semester kvar, men den veckan kommer att gå så fort och sedan får jag inte vara ledig på länge.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0