I kväll smäller det!

I kväll är det dags för årets tv- höjdpunkt. Melodifestivalens final. Och även om jag tycker att det varit lite ont om bra låtar i år, måste jag erkänna att finalens startfält är helt fantastiskt. Det finns inte en låt som jag tycker är direkt dålig, alla har sina olika kvalitéer. Till och med Björn Ranelid och Sara Li. Det är ett så roligt nummer att jag börjar skratta nästan bara jag tänker på den. När Björn får lite feeling och börjar sjunga med i den tuggummidoftande refrängen (en refräng som för övrigt är en av årets mest trallvänliga), ja då är det helt enkelt kört för mig.

Men jag tror att det är Loreen som kommer att ta hem hela kalaset i år. Det skulle vara en extremt välförtjänt seger, för hennes nummer är alldeles fantastiskt. Men samtidigt vurmar jag lite för Danny. Han har verkligen gått in för det här med hjärta och själ i år, och jag vill så gärna att han ska få åka till Baku och tävla i de blågula färgerna. Det gör lite ont i hjärtat att tänka att han kanske blir nummer två i år igen, i synnerhet som att han har en ännu bättre låt i år.

Jag kommer inte rösta i kväll. Men jag hoppas att Loreen får lyfta sångfågeln.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0