Surfers Paradise

1 januari satte vi oss på ett flygplan norrut, och landade till slut i Gold Coast och Surfers Paradise.
 
Det är lätt att förstå varför Surfers Paradise kallas för Australiens Miami, med alla höga byggnader precis vid strandkanten. En strand som för övrigt var väldigt lång och väldigt fin. Men för min del var det i stort sett enbart stranden som föll mig i smaken med Surfers. Nu var vi ju där inte ens två dagar, och rörde oss inte över hela staden, men i mina ögon hade det kunnat vara vilken charterort som helst. Mallis, Turkiet eller Australien- same same.
 
Att åka därifrån efter så kort tid var därför inte något jag sörjde. Även om det var kul att faktiskt ha varit där.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0