Jag som pojke

Jag undrar vad mina föräldrar hade döpt mig till om jag hade blivit en pojke. De hade ju problem med att bestämma vad jag skulle heta som det var. Mamma var helt inställd på Katarina, vilket pappa vägrade. Han tyckte att det lät alldeles för hårt. Och jag är glad för att han satte ner foten. Jag är varken en Kattis eller Katta.

Mammas krav var då att jag i alla fall skulle heta Maria i andranamn, efter min mormors mor. När pappa sedan föreslog Helena, nappade hon på idén direkt. För min mormor heter Helena i andranamn... På så sätt fick jag heta både som mormor och som mormors mor. Bara massa släktnamn.

Och Maria Helena passar mig rätt bra. Men vad hade jag hetat om jag hade varit en pojke? Det harj ag faktiskt aldrig frågat mina föräldrar. Men de kanske inte hade några förslag, med tanke på att jag hette Bulan till det att jag var tre månader.

Kommentarer
Postat av: maria

KOLLA TÄVLINGEN I MIN BLOGG! :D

2008-07-08 @ 19:05:53
URL: http://miaplace.blogg.se/
Postat av: Kickan

tack så mycket :)

2008-07-08 @ 19:15:48
URL: http://kick86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0