Katten är galen

Colfax har varit helknäpp inatt. Vi gick och la oss strax innan kl 12. Tre tinmmar senare vaknade jag av att hon ställde sig på bakbenen mot väggen och drog med tassarna över tapeten. Sedan slickade hon väggen. Hon gjorde samma sak förra gången hon bodde hos mig, och jag förstår verkligen inte varför. När hon märkte att jag var vaken la hon fokus på mig istället, och ville att jag skulle kela med henne.
Hon är ett litet mysterium. Vad vil lhon? Är hon understimulerad? Uttråkad? Vill hon bara ha uppmärksamhet? Eller är det något helt annat hon är ute efter? Det är lite jobbigt, för jag börjar ju självklart fundera över om något är fel. Samtidigt är det jobbigt att få sömnen avbruten. Jag får väl försöka underhålla henne så gott jag kan de dagar hon bor hos mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0