Låt mig få gå hem

Det är aldrig kul att jobba när dagarna är så soliga och härliga som denna dag. Det är varmt och äckligt på kontoret, vilket inte hjälper mot tröttheten. Jag sitter och blundar och försöker att hålla mig vaken. Det är hemskt. Misstänker att lite kan ha att göra med att jag är ledig imorgon, så det är som fredag för mig idag. Och jag kom ju inte i säng förrän sent igår. Men där kan jag skylla på E. För inte är det mitt fel...

Ska nog försöka smita lite tidigare från jobbet, trots allt. En kvart eller sådär. För det här går inte. Det är alldeles svart i mitt huvud. Allt jag vill är att få lägga mig ner och sluta ögonen. Väl hemma måste jag röja lite, även om det inte alls är så katastrofalt som det brukar vara. Men jag vill få lite snyggt, så att det blir kul att komma hem på söndag. Och packa. Och vara lite social med N som hämtar Faxen. Tvätta håret och raka benen. Fan, jag har mycket på agendan ikväll. Allt utom att sova, verkar det som.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0