Alkohol ingår inte i shoppingförbudet

Tog mig en sväng förbi Systemet på lunchen. Tänkte att det var lika bra att få det lilla problemet ur världen. Och tro det eller ej, men det var faktiskt inte så mycket folk på Systemet vid Klarabergsviadukten. Jag var övertygad om att det skulle vara trångt, men jag kunde flanera omkring där i lugn och ro. De flesta går väl dit efter jobbet idag, kan jag tänka. Senast jag var där, inför nationaldagen om jag inte minns fel, var det kö för att ens komma in. Skönt att slippa det.

Och trots att jag nu gjorde av med 230:- kan jag inte säga att jag har brutit mot mitt shoppingförbud. Det här ingår i mat- och dryckesbudgeten, och för den gäller andra regler. Regler som jag själv har bestämt. Och nej, det är inte att fuska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0