Jag tar tillbaka

Förlåt, förlåt, jag tar tillbaka allt som jag tidigare sagt om tråkiga kollegor. Det har kanske inte varit helt rättvist, och det kan jag se när jag har lärt känna dem. Den första, som jag jobbar med, är faktiskt riktigt bra. Hon är jättetrevlig och rolig, och ligger på samma nivå som jag. Men tyvärr har hon sagt upp sig, och slutar om två veckor. Hon fick ett erbjudande som hon inte kunde tacka nej till. Den andra är fortfarande lite konstig, men man kan definitivt prata med henne.

Idag har det kommit en ny kvinna. Hon ser ut som ett vandrande lik. Nu var jag kanske elak, men det är inte långt borta. Det är verkligen så att klockorna stannar, och jag kan för mitt liv inte förstå hur hon ska kunna hinna med i det höga tempo som råder på denna arbetsplats. Hon ser ut som någon som kan tänkas jobba på bibliotek, eller på sin höjd Trygg Hansa. Det är stor tofflor och långkofta- varning på henne. Tyvärr. Men jag hoppas att jag har fel igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0