Vad är väl en bal på slottet?

Jag skulle verkligen vilja gå på en riktig bal. Senast jag var på en tillställning då man verkligen skulle klä upp sig till tänderna var när jag gick ut nian, och det är ju faktiskt alldeles för många år sedan. Läskigt många år, till och med. Jag vill göra om det, fast det ska vara ännu bättre denna gång.

Det ska vara den perfekta klänningen, håret ska vara uppsatt i någon snygg frisyr, man ska dansa över utströdda rosenblad och ens partner ska vara så snygg att man tappar andan när man tittar på honom. Han får gärna hångla upp mig under fullmånens sken senare på kvällskvisten. Jag skulle nog inte protestera.
Ge mig även en champagnefontän, färgglada fjärilar, stjärnor som aldrig slutar glimra på himlavalvet, vackra blommor överallt, en doft av sommar och allt vad det innebär.

Ge mig en vacker kväll att minnas för livet. Och nej, jag pratar inte om något bröllop. Det får gärna vara som en bröllopsfest, med lika mycket kärlek i luften, men utan brudparet.


Men vad är väl en bal på slottet? Tråkig och dötrist och... alldelles... alldeles underbar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0